OceanMaster rigges med Honda

bilde.JPG

SAMMEN: Knut Haneborg (i båten) i Oceanmaster gleder seg til tett samarbeid med Honda og Kellox, her ved salgs- og markedssjef Finn Høge. (Foto: Amund Rich. Løken).
SAMMEN: Knut Haneborg (i båten) i Oceanmaster gleder seg til tett samarbeid med Honda og Kellox, her ved salgs- og markedssjef Finn Høge. (Foto: Amund Rich. Løken).

OceanMaster rigges med Honda

Etter 10 år i markedet, og med flere forskjellige motorer på hekken, velger den norske importøren av OceanMaster nå å rigge alle båtene med Honda-motorer.

Etter et relativt langvarig samarbeid med både Evinrude E-Tec og Suzuki går nå polske OceanMaster i Norge over til Honda. Det nye samarbeidet betyr også at den norske Honda-importøren Kellox får et nytt brohode i Indre Oslofjord. I OceanMasters store og strategiske lokaler på Rud i Bærum vil både AMT og Silver være godt representert i utstillingshallen.
Vokser med OceanMaster
Gjennom de ti siste årene har Knut Haneborg fra Nesøya bygget opp OceanMaster til et godt mellomstort norsk varemerke og er i dag en av landets største småbåtprodusenter. Fritid-senteret produserer sine OceanMaster hos Admiral Boats i Ostrada i Polen.
Haneborg opplyser til Båtmagasinet at det i 2016 er lagt opp til økt import av rundt 150 båter. I tillegg utvider selskapet porteføljen med båter fra Kellox, både AMT og Silver aluminiumsbåter.
Flere gevinster
Fritid-senteret ser en stor gevinst i en ny og mer rasjonell klargjøringsprosess med Kellox og Honda som samarbeidspartner.
-I dag er en moderne fritidsbåt et avansert produkt. Folk flest trenger hjelp til å ivareta både båt og motor. Kundene etterspør kompetanse, et godt verksted og en fullservice forhandler. Det oppnår vi med vårt samarbeid med Honda sier han.
AMT og Silver til Asker og Bærum
Salgs- og markedssjef for Honda Marine i Kellox, Finn Høge, er storfornøyd med sin nye samarbeidspartner. Avtale ble undertegnet sist fredag.
-Det er positivt å få en så kompetent produsent og forhandler med på laget, sier han. Ikke minst setter Kellox pris på å få sine motorer, AMT- båter og Silver frem i et flott utstillingslokale i hjertet av Bærum.
-Haneborg og hans mannskap har stor fokus på kvalitet, design og smarte løsninger. Merkevarebyggingen er imponerende. Vi håper å kunne ta i bruk hans kompetanse på flere områder, sier Finn Høge.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

SOLGT: John Magne Hestnes(t.h.) og Arild Risholm i ProNav fortsetter i ProNavs ledelse selv om selskapet er solgt til Japan. Foto: Gunnar Kvassheim, Dalane Tidende.
ProNav og Japan Radio Company har hatt et samarbeid i langt over 20 år. Nå er Egersundselskapet solgt til sin japanske samarbeidspartner.
Den nye Grandezza 37 CA blir presentert på båtmessen i Helsingfors som åpner den 16. august. Den mektige langturbåten med bakvegg er skreddersydd for det nordiske markedet.
Du kjenner kanskje systemet fra sykkelstativer. Nå er systemet konvertert til påhengeren og løser et til tider trasig transportproblem.
Systemet til ZF ble presentert som et konsept for noen måneder siden og ryktene går nå om at kombinasjonen strak aksel og kontraroterende propeller under testing på ukjent fartøy på ukjent sted.
Skilsø 39 med flybridge har alt i seg for å bli en moderne, men likevel tidløs klassiker. Du finner nok rimeligere båter i klassen, men tenk over at norskbygde båters kvalitet i regelen er god nok for resten av verden, mens det motsatte ikke alltid er tilfelle.
Foto: Instagram/Knut Erik Haaheim
Den norske og anerkjente superyachtdesigneren Espen Øino står bak linjene og Ulstein Verft har bygd sin første syperyacht.
Du kan se denne nye Ibiza-kombinasjonen av daycruiser og «bakveggbåt» på messa «Båter i sjøen», 6.- 9. september.
Princess nye R35 (R=revolusjon) blir en orgie ev luksus, karbonfiber og trykknappstyrte sjøegenskaper basert på gyrostyrte foiler.