OceanMaster rigges med Honda

bilde.JPG

SAMMEN: Knut Haneborg (i båten) i Oceanmaster gleder seg til tett samarbeid med Honda og Kellox, her ved salgs- og markedssjef Finn Høge. (Foto: Amund Rich. Løken).
SAMMEN: Knut Haneborg (i båten) i Oceanmaster gleder seg til tett samarbeid med Honda og Kellox, her ved salgs- og markedssjef Finn Høge. (Foto: Amund Rich. Løken).

OceanMaster rigges med Honda

Etter 10 år i markedet, og med flere forskjellige motorer på hekken, velger den norske importøren av OceanMaster nå å rigge alle båtene med Honda-motorer.

Etter et relativt langvarig samarbeid med både Evinrude E-Tec og Suzuki går nå polske OceanMaster i Norge over til Honda. Det nye samarbeidet betyr også at den norske Honda-importøren Kellox får et nytt brohode i Indre Oslofjord. I OceanMasters store og strategiske lokaler på Rud i Bærum vil både AMT og Silver være godt representert i utstillingshallen.
Vokser med OceanMaster
Gjennom de ti siste årene har Knut Haneborg fra Nesøya bygget opp OceanMaster til et godt mellomstort norsk varemerke og er i dag en av landets største småbåtprodusenter. Fritid-senteret produserer sine OceanMaster hos Admiral Boats i Ostrada i Polen.
Haneborg opplyser til Båtmagasinet at det i 2016 er lagt opp til økt import av rundt 150 båter. I tillegg utvider selskapet porteføljen med båter fra Kellox, både AMT og Silver aluminiumsbåter.
Flere gevinster
Fritid-senteret ser en stor gevinst i en ny og mer rasjonell klargjøringsprosess med Kellox og Honda som samarbeidspartner.
-I dag er en moderne fritidsbåt et avansert produkt. Folk flest trenger hjelp til å ivareta både båt og motor. Kundene etterspør kompetanse, et godt verksted og en fullservice forhandler. Det oppnår vi med vårt samarbeid med Honda sier han.
AMT og Silver til Asker og Bærum
Salgs- og markedssjef for Honda Marine i Kellox, Finn Høge, er storfornøyd med sin nye samarbeidspartner. Avtale ble undertegnet sist fredag.
-Det er positivt å få en så kompetent produsent og forhandler med på laget, sier han. Ikke minst setter Kellox pris på å få sine motorer, AMT- båter og Silver frem i et flott utstillingslokale i hjertet av Bærum.
-Haneborg og hans mannskap har stor fokus på kvalitet, design og smarte løsninger. Merkevarebyggingen er imponerende. Vi håper å kunne ta i bruk hans kompetanse på flere områder, sier Finn Høge.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Candela har jobbet i fem år med sin båt som nå altså er klar for lansering.
Den el-drevne hydrofoilen fra Candela Speed Boat i Stockholm er nå klar for test av den første produksjonsmodellen.
En god ting kan ikke skrives for ofte og vi blir stadig spurt om rengjøring av den oppblåsbare. Derfor denne "ønskereprisen": Vi har gjennom årene prøvd «vanlige» vaskemidler på den oppblåsbare jolla uten hell, og fant ut at spesialmidler er det eneste som duger til denne jobben.
NØKLER: Veileder i Kirkens Bymisjon i Tønsberg, Henrik Larsen, fikk nøkler til båten fra Jørn Hennig i Vrengen Maritime. (Foto: Amund Rich. Løken).
-Vær så god, bruk båten hele sesongen. Vi spanderer også drivstoffet, sier Jørn Hennig i Vrengen Maritime. I dag stilte han en Pioner 15 med 20 hesters motor til Kirkens Bymisjon disposisjon i Tønsberg.
GUDMOR: Wenche Myhre stod for den høytidelige dåpen av RS «Odd Fellow III» FOTO: Redningsselskapet/Per S. Larsen
Det ble folkefest ved Honnørbrygga i hovedstaden da redningsskøyta «Odd Fellow III» ble ønsket hell og lykke i sin videre gjerning av gudmor Wenche Myhre.
Polarcirkel med elmotor og batteripakke.
I oktober 2018, skrev Båtmagasinet om gründeren Leiv Stavøstrand, som forlot oljebransjen for å satse på grønn elektrisk fremdrift av både yrkesbåter og fritidsbåter. Nå materialiserer satsingen til gründeren og Evoy seg.
"Ulven" henspeiler til "ulv i fåreklær", - ikke helt uten grunn.
Blant glatte, blinkende superRIBer, fartsuhyrer, nydelige turbåter og mannehøye påhengere er det likevel «Ulven» som stikker av med betegnelsen «Messas villeste» på «Sjøen for alle» på Lillestrøm. Siste sjanse til et besøk på messa er i dag og i morgen.
NY GENERASJON: AMT 210 DC representerer en ny generasjon daycruisere fra Finland. (Foto: Amund Rich. Løken).
Nye 210 DC er finske AMTs siste bidrag i et stadig voksende marked for daycruisere. Nyheten vises på «Sjøen for alle» på Lillestrøm denne uken.
Den er den minste i Ibiza-rangen, men den har avgjort et Ibiza-gen i seg, nyheten Ibiza 450 Roto, den nye ungdomsbåten fra Ibiza som kan leveres med motorkraft opp til 25 hester. Båten som fredag skal tildeles en fortjent vinner er utstyrt med en Yamaha 9
En av nyhetene på årets utgave av båtutstillingen «Sjøen for alle» er Ibizas rotasjonsstøpte ungdomsbåt 450 Roto. Fredag kan du vinne den her på messen, sier Morgenklubbens Geir Schau.