OceanMaster rigges med Honda

bilde.JPG

SAMMEN: Knut Haneborg (i båten) i Oceanmaster gleder seg til tett samarbeid med Honda og Kellox, her ved salgs- og markedssjef Finn Høge. (Foto: Amund Rich. Løken).
SAMMEN: Knut Haneborg (i båten) i Oceanmaster gleder seg til tett samarbeid med Honda og Kellox, her ved salgs- og markedssjef Finn Høge. (Foto: Amund Rich. Løken).

OceanMaster rigges med Honda

Etter 10 år i markedet, og med flere forskjellige motorer på hekken, velger den norske importøren av OceanMaster nå å rigge alle båtene med Honda-motorer.

Etter et relativt langvarig samarbeid med både Evinrude E-Tec og Suzuki går nå polske OceanMaster i Norge over til Honda. Det nye samarbeidet betyr også at den norske Honda-importøren Kellox får et nytt brohode i Indre Oslofjord. I OceanMasters store og strategiske lokaler på Rud i Bærum vil både AMT og Silver være godt representert i utstillingshallen.
Vokser med OceanMaster
Gjennom de ti siste årene har Knut Haneborg fra Nesøya bygget opp OceanMaster til et godt mellomstort norsk varemerke og er i dag en av landets største småbåtprodusenter. Fritid-senteret produserer sine OceanMaster hos Admiral Boats i Ostrada i Polen.
Haneborg opplyser til Båtmagasinet at det i 2016 er lagt opp til økt import av rundt 150 båter. I tillegg utvider selskapet porteføljen med båter fra Kellox, både AMT og Silver aluminiumsbåter.
Flere gevinster
Fritid-senteret ser en stor gevinst i en ny og mer rasjonell klargjøringsprosess med Kellox og Honda som samarbeidspartner.
-I dag er en moderne fritidsbåt et avansert produkt. Folk flest trenger hjelp til å ivareta både båt og motor. Kundene etterspør kompetanse, et godt verksted og en fullservice forhandler. Det oppnår vi med vårt samarbeid med Honda sier han.
AMT og Silver til Asker og Bærum
Salgs- og markedssjef for Honda Marine i Kellox, Finn Høge, er storfornøyd med sin nye samarbeidspartner. Avtale ble undertegnet sist fredag.
-Det er positivt å få en så kompetent produsent og forhandler med på laget, sier han. Ikke minst setter Kellox pris på å få sine motorer, AMT- båter og Silver frem i et flott utstillingslokale i hjertet av Bærum.
-Haneborg og hans mannskap har stor fokus på kvalitet, design og smarte løsninger. Merkevarebyggingen er imponerende. Vi håper å kunne ta i bruk hans kompetanse på flere områder, sier Finn Høge.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Her trykker toppledelsen i Bavaria på restart-knappen når det første skroget ble tatt ut av forma i produksjonslinjen. (Foto: Bavaria Yachts)
Bavaria Yachts sine båter skal igjen produseres 100 prosent i Tyskland, og skal bære kvalitetsbetegnelsen «Made in Gibestadt», melder bransjebladet Boatingindustry.
I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099 (bildet), en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
Det satses seriøst på elektrisk fremdrift for mellomstore og raske båter fra 20 til 30 fots lengde i pionerbedriften Evoy AS i Florø. I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099, en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
MICORE: Svenske Micore er tilbake i Norge - nå med Honda eller Tohasu på hekken.
Den svenske båtprodusenten Micore vil tilbake på det norske markedet. Det er nå innledet et distribusjonssamarbeid, der Micore står for levering av båter og Kellox/Loxkel motorer fra Honda og Tohatsu.
Formene til "storsjarken" bygges på Sri lanka
Erling Viksund har bygget over 1000 sjarker og et stort antall fritidsbåter. Han kjent på både god medvind og hard motvind, men nekter å gi opp. I en alder av 80, er han i gang igjen.
Diskret og harmonisk «råtass»
Egil Ranvig, Hydrolift-grunder og sjef/designer/konstruktør av Cormate-båtene, er en av de få helnorske båtprodusentene som får den internasjonale fiffen til å heve på øyenbrynene. Nå har han gjort det igjen.
Er du ute etter de absolutt siste tiendedels knopene på topp, kan det hende du kan finne dem med Livorsis steppede trimplan, som er konstruert for å oppnå mindre våt flate og redusert vannmotstand i de høye hastighetene.
FISKESCOOTER: Sea-Doo Pro Fish er designet for hobbyfiskeren.
Vannscooter bare et leketøy? Slett ikke. Nå kommer den nye generasjonen fra Sea-Doo som har opplevelse og enda større nytte i fokus. Nyheten Fish Pro er konstruert for hobbyfiskeren, men den kan utmerket brukes til mer.
Obligatorisk fritidsbåtregister skal utredes sammen med evaluering av returordning for kasserte fritidsbåter.