OceanMaster rigges med Honda

bilde.JPG

SAMMEN: Knut Haneborg (i båten) i Oceanmaster gleder seg til tett samarbeid med Honda og Kellox, her ved salgs- og markedssjef Finn Høge. (Foto: Amund Rich. Løken).
SAMMEN: Knut Haneborg (i båten) i Oceanmaster gleder seg til tett samarbeid med Honda og Kellox, her ved salgs- og markedssjef Finn Høge. (Foto: Amund Rich. Løken).

OceanMaster rigges med Honda

Etter 10 år i markedet, og med flere forskjellige motorer på hekken, velger den norske importøren av OceanMaster nå å rigge alle båtene med Honda-motorer.

Etter et relativt langvarig samarbeid med både Evinrude E-Tec og Suzuki går nå polske OceanMaster i Norge over til Honda. Det nye samarbeidet betyr også at den norske Honda-importøren Kellox får et nytt brohode i Indre Oslofjord. I OceanMasters store og strategiske lokaler på Rud i Bærum vil både AMT og Silver være godt representert i utstillingshallen.
Vokser med OceanMaster
Gjennom de ti siste årene har Knut Haneborg fra Nesøya bygget opp OceanMaster til et godt mellomstort norsk varemerke og er i dag en av landets største småbåtprodusenter. Fritid-senteret produserer sine OceanMaster hos Admiral Boats i Ostrada i Polen.
Haneborg opplyser til Båtmagasinet at det i 2016 er lagt opp til økt import av rundt 150 båter. I tillegg utvider selskapet porteføljen med båter fra Kellox, både AMT og Silver aluminiumsbåter.
Flere gevinster
Fritid-senteret ser en stor gevinst i en ny og mer rasjonell klargjøringsprosess med Kellox og Honda som samarbeidspartner.
-I dag er en moderne fritidsbåt et avansert produkt. Folk flest trenger hjelp til å ivareta både båt og motor. Kundene etterspør kompetanse, et godt verksted og en fullservice forhandler. Det oppnår vi med vårt samarbeid med Honda sier han.
AMT og Silver til Asker og Bærum
Salgs- og markedssjef for Honda Marine i Kellox, Finn Høge, er storfornøyd med sin nye samarbeidspartner. Avtale ble undertegnet sist fredag.
-Det er positivt å få en så kompetent produsent og forhandler med på laget, sier han. Ikke minst setter Kellox pris på å få sine motorer, AMT- båter og Silver frem i et flott utstillingslokale i hjertet av Bærum.
-Haneborg og hans mannskap har stor fokus på kvalitet, design og smarte løsninger. Merkevarebyggingen er imponerende. Vi håper å kunne ta i bruk hans kompetanse på flere områder, sier Finn Høge.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Årlig stjeles det båter og båtmotorer for over 100 millioner kroner fra norske båthavner. Tyvene lager nye skrognummer, omlakkerer båtene og forsøker å fjerne alle spor. På denne båten glemte de et ørlite micromerke.
REKORD: Med varmen kom også kjøpelysten på båt, melder bransjeorganisasjonen Norboat. Foto: Amund Rich.Løken
Båtsalget i Norge har eksplodert takket være den varmeste maimåned på 100 år. – Det har nok aldri blitt solgt flere båter på én måned i Norge noen gang, sier bransjesjef.
GODT SALG: Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang selger godt med båter mens jakten på nye eiere i Tyskland fortsetter. (Foto: Amund Rich. Løken).
Samtidig som jakten på ny langsiktig eier pågår, melder Bavaria at produksjonen av fritidsbåter i Giebelstadt går for fullt. I en pressemelding i dag bekreftes det at 30 båter har forlatt produksjonshallene på vei til kunder verden over i løpet av de siste to ukene. Alle 600 ansatte er i full jobb.
Elegant løsning med innbygde påhengene.
Delvis innbygde påhengere er utgangspunktet for de nye «Neo»-modellene til Greenline, som fortsetter sin linje med å utvikle miljøvennlige motorbåter. Denne gangen med den elegante skapningen «NEO».
Neste års London Boat Show er avlyst. Messa skulle ha gått fra 9. til 13. januar , men er altså avlyst. Ifølge arrangørene på grunn av «for lav interesse fra utstillere på grunn av misnøye med messa i alminnelighet, varighet og plassering».
Vask og fjerning av ruskjell og groe på den oppblåsbare, er enklere enn du tror. Vi har brukt «kjøkkenbenkverktøy» og vaskemiddelet og polermiddelet fra Blue Marine i 11 år, og Achillesen er like fin.
Yamaha tar igjen ledelsen i antall hestekrefter blant storprodusentene av påhengere. Med en ny 5,6 liters V-åtter på 425 hk i den største utførelsen, setter produsenten en ny standard.
Ny teknologi fra R35 skal brukes i nye modeller.
Princess melder om det høyeste salget i sin 53-år gamle historie og varsler nye modeller i 2019. Den nye R35 (illustrasjon), skal etter sigende inneholde innovasjoner som kommer igjen i andre nye modeller.