OceanMaster rigges med Honda

bilde.JPG

SAMMEN: Knut Haneborg (i båten) i Oceanmaster gleder seg til tett samarbeid med Honda og Kellox, her ved salgs- og markedssjef Finn Høge. (Foto: Amund Rich. Løken).
SAMMEN: Knut Haneborg (i båten) i Oceanmaster gleder seg til tett samarbeid med Honda og Kellox, her ved salgs- og markedssjef Finn Høge. (Foto: Amund Rich. Løken).

OceanMaster rigges med Honda

Etter 10 år i markedet, og med flere forskjellige motorer på hekken, velger den norske importøren av OceanMaster nå å rigge alle båtene med Honda-motorer.

Etter et relativt langvarig samarbeid med både Evinrude E-Tec og Suzuki går nå polske OceanMaster i Norge over til Honda. Det nye samarbeidet betyr også at den norske Honda-importøren Kellox får et nytt brohode i Indre Oslofjord. I OceanMasters store og strategiske lokaler på Rud i Bærum vil både AMT og Silver være godt representert i utstillingshallen.
Vokser med OceanMaster
Gjennom de ti siste årene har Knut Haneborg fra Nesøya bygget opp OceanMaster til et godt mellomstort norsk varemerke og er i dag en av landets største småbåtprodusenter. Fritid-senteret produserer sine OceanMaster hos Admiral Boats i Ostrada i Polen.
Haneborg opplyser til Båtmagasinet at det i 2016 er lagt opp til økt import av rundt 150 båter. I tillegg utvider selskapet porteføljen med båter fra Kellox, både AMT og Silver aluminiumsbåter.
Flere gevinster
Fritid-senteret ser en stor gevinst i en ny og mer rasjonell klargjøringsprosess med Kellox og Honda som samarbeidspartner.
-I dag er en moderne fritidsbåt et avansert produkt. Folk flest trenger hjelp til å ivareta både båt og motor. Kundene etterspør kompetanse, et godt verksted og en fullservice forhandler. Det oppnår vi med vårt samarbeid med Honda sier han.
AMT og Silver til Asker og Bærum
Salgs- og markedssjef for Honda Marine i Kellox, Finn Høge, er storfornøyd med sin nye samarbeidspartner. Avtale ble undertegnet sist fredag.
-Det er positivt å få en så kompetent produsent og forhandler med på laget, sier han. Ikke minst setter Kellox pris på å få sine motorer, AMT- båter og Silver frem i et flott utstillingslokale i hjertet av Bærum.
-Haneborg og hans mannskap har stor fokus på kvalitet, design og smarte løsninger. Merkevarebyggingen er imponerende. Vi håper å kunne ta i bruk hans kompetanse på flere områder, sier Finn Høge.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Beslutningen om å beholde den nåværende grensen er i tråd med transport- og kommunikasjonskomiteens innstilling, og kom fram i Stortingsmøtet tirsdag, melder NTB.
Med en motorvekt på 6,5 kg og en batteripakke på 2,8 kg er EP Carry både lett å hanskes med og grei å stue bort. Lettest på markedet, hevder produsenten.
Her ser du den asymetriske løsningen med gangvei til soldekket forut.
Nye Beneteau Flyer 10 er bygd for solskinn, fart og hygge for opptil 11, men er langt fra dum som feriebåt for fire. Franskmennene kaster seg på påhengertrenden, så får fremtiden vise om dette er fremtiden, også for turbåtfolket.
Den nye allværsbåten, «Sting 600 PRO HT», vises for første gang på messen «Dra til sjøs» i Bergen/Sotra. Innendørsmessen vil bli avholdt i Straume Idrettspark 31. januar til 3. februar 2019.
Petter Andre Søreng, er leder for fritidsbåtseksjonen i Sjøfartsdirektoratet. (Foto: Torbein K.Gamst/Sjøfartsdirektoratet)
I 2018 registrerte Sjøfartsdirektoratet 23 omkomne ved bruk av fritidsfartøy i norsk farvann. Dette er seks færre enn i 2017, og det laveste tallet siden 2001, melder direktoratet på sine nettsider.
Her blir Nathan Rogers tatt ombord i RNLI-skøyta etter å ha bli slept "hjem" etter egen båt i 4,3 nautiske mil i iskalt vann i en time
Ferdig med dagens fiske satte Nathan Rogers kurs på autopiloten mot hjemmehavna, tok av redningsvesten og skulle flytte kraftblokka da en sjø sendte ham overbord. Han ble slept etter båten de drøye 4,3 nautiske milene til hjemmehavna og overlevde.
HUNDVÅG: Ulsnes Båt holder til i samme lokaler som bruktbåt- og servicepartner Shift Marine AS i Ulsnesveien 44 på Hundvåg.
BAVARIA styrker sin posisjon i Stavanger. Ulsnes Båt AS er ny forhandler, med investor Knut Tveit i spissen.
Hos ekspertisen blir en prosents forbedring på propelleffekt sett på som en kraftig forbedring. Sharrow propellens tester viser effektforbedringer på 9 - 15 prosent.