Ny importør for Azimut i Norge

Atlantis 43.jpg

AZIMUT: Ny importør i Norge.
AZIMUT: Ny importør i Norge.

Ny importør for Azimut i Norge

YachtServices i Stavanger overtar importen av Azimut Yachts båtene i Norge.

YachtServices i Stavanger overtar importen av Azimut Yachts båtene i Norge etter Italmarin.  Azimut Yachts er en del av Azimut/Benetti Gruppen.
-Vi er litt stolte nå, så dette ser vi frem til, sier Steinar Johnsen i YachtService. Selskapet, som ble etablert i 2009, har i lang tid vært Azimutforhandler - med eget sertifisert verksted for båtene siden 2012.
Samarbeid med EM Yachtservice
I forbindelse med avtalen har YachtService også inngått avtale med Egil Mathisen i EM Yachtservice, som har kontor på samme sted, med salg av både nye og brukte Azimut. Mathisen vil fortsatt drive sitt firma med megling og service.
I skrivende stund er det bestilt to båter hos den nye importøren, en Azimut Atlantis 43 og en Magellano 43 for levering neste år.
-Jeg også ser frem til dette samarbeidet, sier Mathisen til Båtmagasinet. Sammen er vi sterke på salg, service og ettermarked, så dette må jo gå bra, sier han.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

1000 HK: Her er Volvo Pentas nye monster på 1000 hk.
Er det rå kraft som gjelder, kan du kjøpe Volvo Pentas nyhet D13 på 1000 hk. Dette er den hittil kraftigste dieselmotorene svenskene har laget.
SEILER IGJEN: Gledens dag i Tønsberg. Saga Oseberg får lov til å seile igjen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix.
Nærings- og fiskeridepartementet har omgjort deler av Sjøfartsdirektoratets vedtak, slik at Saga Oseberg igjen kan seile med passasjerer i Tønsberg havn.
VOLVO-MOTORER: De skal fortsatt hete 7 og være verdens største utenbordsmotorer, men nå er Volvo Penta hovedeier.
Volvo Penta har blitt hovedaksjonær i amerikanske Seven Marine som produserer verdens kraftigste utenbordsmotorer.
SKROGVASK: Med børster under båten rengjør denne maskinen båten raskt og effektivt.
Nå er det slutt på tidkrevende båtpuss og bruk av bunnstoff full av giftige tungmetaller. Nå kan båteierne i Asker gjøre båtvasken unna på 15 minutter, og det mens båten ligger i vannet!
SANK: Seilbåter mest utsatt for grunnstøting, viser TØI-rapport. Foto: Foto: 330 SKVADRONEN/NTB/SCANPIX
Seilbåter går oftere på skjær, men raske motorbåter er mer utsatt for alvorlige ulykker, viser en fersk rapport fra Trafikkøkonomisk Institutt. Den forteller også at navigasjonsutstyr øker risikoen for uhell.
I helgen er det klart for årets bryggemarked på Holmen Slipp i Asker. Karline Zogbaum og daglig leder på slippen, Gretha Zogbaum ønsker velkommen.
I morgen er det igjen klart for bryggemarked på Holmen Slipp i Asker, for sjette år på rad.
SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.
Bavaria har utviklet en ny modell i sin E-serie. Denne gang en 34-foter som utmerker seg med imponerende plassutnyttelse.
TREKKER SEG UT: Henrik Solli trekker seg fra videre samarbeid med broren Pål i Goldfish.
Sollie-brødrene har bestemt seg for å avslutte et 20 år langt samarbeid Etter en intens diskusjon vil Henrik Sollie fratre sin stilling som markedssjef. Han forlater også styret og overfører aksjeposten sin til broren Pål, som nå vil eie hele selskapet alene.