Ny «sportsfisker»

Ny «sportsfisker»

Smarte løsninger, fransk finesse, gjør Beneteau Baracuda 9 til en allbruksbåt som skal gape over «litt av alt». Produsenten kaller den sportsfisker, men løsningene inviterer til manges krav til aktiv båtbruk.

Mange har sett verdien av et «gangbart» dekk rundt båten som toppes med skyvedøren rett ut babord fra førerplassen. Løsningen på denne båten er eksemplarisk. Hovedskottet mellom styrehus/salong har også en glassdør med sømløs tilgang til uteplassen.          

    Båten er beregnet for dobbel påhengermontering opp til 500 hk og med solide tankkapasitet, bør du både rekke ut på feltet og komme hjem med blodfersk fangst. Praktiske løsninger som sløyebord og spylepumpe er tilgjengelig i en «fiskepakke» for storfiskeren.

    Under dekk finner su separat dusj, ekstra sove/lagringslugar. En båt med mangesidige bruksområder, med andre ord.

Lengde:        8,91 m

Bredde:        2,95 m

«Tørrvekt»:    3,5 tonn

Drivstoff:        400 liter

Maks motor:    500 hk

Vanntank:        150 l

Farvannsgodkjenning: B6/C10

 

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Amerikansk båtindustri er mangesidig og markedet er stort nok til at noen lever godt design du ikke ofte ser. Danalevi Powerboat er en av disse og de lever godt på designlinjer fra den tiden amerikanske biler var ekte «Amerikanere».
62 knop med twin Mercury R400 koplet til Mercury Racing Digital Zero Effort throttles er kort hva du kan vente deg som standardlevering hvis du kjøper en Sunseeker Hawk 38.
Bowridere med sitteplasser forut har ikke fått norsk navn. Det har forsåvidt ikke RIB heller. Uansett: Capelli er tidlig ute med kombinasjonen av de to.
Når ting med O-ringer blir vanskelige å ha med å gjøre og går tregt, kan du forlenge livet til O-ringen med WD 40. Spraying av gummi over lengre tid mener mange kan føre til at gummien morkner.
Nye vidundersprayer popper opp, men WD 40 er fortsatt en av de seiglivede kongene på haugen. Super på mekanikken og elektronikken, men også grei til å impregnere båtsko og støvler og over 100 andre jobber i hverdagen både her, der og ikke minst: ombord.
Det er skumle tider for båter som ligger utpå. Spesielt de åpne eller delvis åpne som samler mye snø. Med meldinger om mildvær og frost om hverandre, er det all grunn til å ta en tur nedom havna med snøskuffa eller øsekaret.
SKYTER FART: Nordkapp Boats blir tilført markedskraft med Frydenbø Marine som ny hovedeier.
Frydenbø Marine og Nordkapp Boats har siden 2001 hatt et fruktbart samarbeid om produksjon og distribusjon av båt- og motor i Skandinavia. Nå rigger de seg for fremtiden med Frydenbø Marine som ny hovedeier.
«Den nye generasjonen styrhusbåter fra Askeladden er svært godt disponert. Det er sørget for løsninger der plassen utnyttes på de riktige stedene. Det gjør båten til en glimrende weekendbåt med et allsidig brukspotensiale.» Dette er kort hva redaktør Atle Knutsen konkluderer med etter å ha testet nyskapningen.
De fleste bilmodeller har det. Når bilen nærmer seg noe, piper det og blinker i alarmer. Nå lanseres et avansert system for båt og Båtmagasinet fikk det presentert på Düsseldorfmessen. Raymarine står bakSeaSense, men mye styres av FLIR-teknologi.