Norsk high performance-serie

FD29C5E5-5E53-4E92-BF2A-C491E3409F04.jpeg

 Daglig leder Nina Dorthea Terjesen er ikke lite stolt av den nye propellserien. (Foto: Ingvar Ø. Johnsen)
Daglig leder Nina Dorthea Terjesen er ikke lite stolt av den nye propellserien. (Foto: Ingvar Ø. Johnsen)
Få mer ut av påhengern og drevet

Norsk high performance-serie

Winrace Propellers AS ligger i verdenseliten på high performance propeller og leverer ultimate propeller til racingbåter. Nå kan alle fra junior med 9,9-hestern til deg med 400-hestern nyte godt av Winrace-ekspertisen.

Den egendesignede serien er for den som ser viktigheten av å overføre så mye som mulig av motorkreftene til vannet. Vi snakker om syrefaste propeller som er optimalisert for å gi best mulig fart og i mange tilfeller også senke forbruket. De har såkalt «lab finish», noe som betyr ekstrem nøyaktighet med tanke på tykkelse og alt annet som teller for et godt resultat. Propellene leveres altså til alt fra 9,9 hk til 400 hk eller mer og kan også brukes på hekkaggregat.

High performance smykker. (Foto: Ingvar Ø. Johnsen)
High performance smykker. (Foto: Ingvar Ø. Johnsen)
 

Progressiv stigning

Alle propellene har en såkalt progressiv stigning. Det betyr mindre stigning ved bladet forkant og økende stigning bakover på propellbladet. Oversatt til «norsk», betyr dette bedre grep, bedre planingsegenskaper og kvikkere akselerasjon.

    De som er ute etter optimale egenskaper på en hurtiggående båt, vet hvor mye «skruen» betyr. De nye propellene skal gi både bedre toppfart under belastning og derved bedre stabilitet i grovere sjø. Holdbarheten skal ifølge Winrace være bedre ved at de støpes i ett stykke. Du kan se propellene på Sjøen for alle, som har åpent til og med søndag. 

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

REKORD: Med varmen kom også kjøpelysten på båt, melder bransjeorganisasjonen Norboat. Foto: Amund Rich.Løken
Båtsalget i Norge har eksplodert takket være den varmeste maimåned på 100 år. – Det har nok aldri blitt solgt flere båter på én måned i Norge noen gang, sier bransjesjef.
GODT SALG: Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang selger godt med båter mens jakten på nye eiere i Tyskland fortsetter. (Foto: Amund Rich. Løken).
Samtidig som jakten på ny langsiktig eier pågår, melder Bavaria at produksjonen av fritidsbåter i Giebelstadt går for fullt. I en pressemelding i dag bekreftes det at 30 båter har forlatt produksjonshallene på vei til kunder verden over i løpet av de siste to ukene. Alle 600 ansatte er i full jobb.
Elegant løsning med innbygde påhengene.
Delvis innbygde påhengere er utgangspunktet for de nye «Neo»-modellene til Greenline, som fortsetter sin linje med å utvikle miljøvennlige motorbåter. Denne gangen med den elegante skapningen «NEO».
Neste års London Boat Show er avlyst. Messa skulle ha gått fra 9. til 13. januar , men er altså avlyst. Ifølge arrangørene på grunn av «for lav interesse fra utstillere på grunn av misnøye med messa i alminnelighet, varighet og plassering».
Vask og fjerning av ruskjell og groe på den oppblåsbare, er enklere enn du tror. Vi har brukt «kjøkkenbenkverktøy» og vaskemiddelet og polermiddelet fra Blue Marine i 11 år, og Achillesen er like fin.
Yamaha tar igjen ledelsen i antall hestekrefter blant storprodusentene av påhengere. Med en ny 5,6 liters V-åtter på 425 hk i den største utførelsen, setter produsenten en ny standard.
Ny teknologi fra R35 skal brukes i nye modeller.
Princess melder om det høyeste salget i sin 53-år gamle historie og varsler nye modeller i 2019. Den nye R35 (illustrasjon), skal etter sigende inneholde innovasjoner som kommer igjen i andre nye modeller.
Den nye R 35, skal bli banebrytende ifølge Princess.
Princess melder om det høyeste salget i sin 53-år gamle historie og varsler nye modeller i 2919. Den nye R35 (illustrasjon), skal etter sigende inneholde innovasjoner som kommer igjen i andre nye modeller.