Nok en pris til Marex 310

Nok en pris til Marex 310

Marex 310 Sun Cruiser har vunnet Den tyske design pris 2018 for utmerket produktdesign i kategorien transport, - den tredje prisen prisen til suksessmodellen.

Dette blir den tredje prestisjetunge prisen Marex 310 Sun Cruiser vinner. Båten har allerede vunnet prisene European Motorboat of the year 2017 og Powerboat of the year 2017.

Juryens begrunnelse: «Marex 310 Sun Cruiser er en båt som tilbyr mer enn forventet. Den har den raskeste kalesje løsningen på markedet. Båten har en fantastisk sosial sittegruppe for hele familien og har ekstremt bra lagringsvolum. Pantry om bord er veldig bra, så matlaging er superlett, selv for den største gourmet. Det er supre overnattingsmuligheter for 4 til 6 personer. Badeplattformen inkluderer store lagringsmuligheter, og man trenger ikke å bringe våte ting inn i båten lenger. Lagringen på badeplattformen fungerer også som sitteplasser.»

Det tyske designrådet er et av verdens ledende kompetansesentre for kommunikasjon og merkevarestyring innen design. Prisen blir tildelt prosjekter som virkelig representerer banebrytende bidrag og presenterer unike designtrender for det tyske og internasjonale designlandskapet. I år var det mer enn 5000 produkter som var nominert. Juryen i Den tyske designprisen 2018 består av designeksperter fra ulike fagområder. De kommer fra næringsliv, utdanning og vitenskap, samt designindustrien, og er anerkjente ledende myndigheter innen deres respektive fagområder.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Her trykker toppledelsen i Bavaria på restart-knappen når det første skroget ble tatt ut av forma i produksjonslinjen. (Foto: Bavaria Yachts)
Bavaria Yachts sine båter skal igjen produseres 100 prosent i Tyskland, og skal bære kvalitetsbetegnelsen «Made in Gibestadt», melder bransjebladet Boatingindustry.
I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099 (bildet), en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
Det satses seriøst på elektrisk fremdrift for mellomstore og raske båter fra 20 til 30 fots lengde i pionerbedriften Evoy AS i Florø. I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099, en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
MICORE: Svenske Micore er tilbake i Norge - nå med Honda eller Tohasu på hekken.
Den svenske båtprodusenten Micore vil tilbake på det norske markedet. Det er nå innledet et distribusjonssamarbeid, der Micore står for levering av båter og Kellox/Loxkel motorer fra Honda og Tohatsu.
Formene til "storsjarken" bygges på Sri lanka
Erling Viksund har bygget over 1000 sjarker og et stort antall fritidsbåter. Han kjent på både god medvind og hard motvind, men nekter å gi opp. I en alder av 80, er han i gang igjen.
Diskret og harmonisk «råtass»
Egil Ranvig, Hydrolift-grunder og sjef/designer/konstruktør av Cormate-båtene, er en av de få helnorske båtprodusentene som får den internasjonale fiffen til å heve på øyenbrynene. Nå har han gjort det igjen.
Er du ute etter de absolutt siste tiendedels knopene på topp, kan det hende du kan finne dem med Livorsis steppede trimplan, som er konstruert for å oppnå mindre våt flate og redusert vannmotstand i de høye hastighetene.
FISKESCOOTER: Sea-Doo Pro Fish er designet for hobbyfiskeren.
Vannscooter bare et leketøy? Slett ikke. Nå kommer den nye generasjonen fra Sea-Doo som har opplevelse og enda større nytte i fokus. Nyheten Fish Pro er konstruert for hobbyfiskeren, men den kan utmerket brukes til mer.
Obligatorisk fritidsbåtregister skal utredes sammen med evaluering av returordning for kasserte fritidsbåter.