Nimbus største i ny serie

Nimbus største i ny serie

Her er de aller første bildene på Nimbus T11. Båten har verdenspremeiere på Boot i Düsseldorf i januar. T11 blir foreløpig flaggskipet i den nye serien til den svenske produsenten, som innledet det nye programmet med Weekender 9 (W9) som kom for nøyaktig ett år siden.

Navnet T11 er litt misvisende siden totallengden blir 12,40 meter og bredden 3,46 meter. Den store modellen vil bli tilgjengelig med ulike utenbordsalternativer (3×300, 2×300, 350 og 400 hk), samt med V8 bensin på 2×430 hk, diesel 2×300 hk og diesel 2×400 hk.Uansett motorvalg vil toppfarten passere 40 knop. T11 får fire køyer som standard pluss ytterligere to køyer som kan benyttes ved behov. Drivstoffkapasiteten skal være 850 liter og totalvekten 5.600 kg.

Samtlige båter i Nimbus’ nye serie bygges hos en underleverandør i Polen. I likhet med sine mindre søstre, er T11 et vellykket resultat av en rendyrking av Nimbus-DNA og designelementer fra historiske Nimbus-modeller. 

Den nye Nimbus-serien vil bli tilgjengelig i tre ulike størrelser. 8 og 9 er allerede komplette, mens 11-utgaven også vil komme som Weekender, Tender og en lukket Commuter-versjon.

Etter lanseringen av T11 i Düsseldorf i januar legger Nimbus opp til nok en premiere til høsten 2019. Da kommer C11, mens W11 vil være ferdig våren 2020.

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

NY GENERASJON: AMT 210 DC representerer en ny generasjon daycruisere fra Finland. (Foto: Amund Rich. Løken).
Nye 210 DC er finske AMTs siste bidrag i et stadig voksende marked for daycruisere. Nyheten vises på «Sjøen for alle» på Lillestrøm denne uken.
Den er den minste i Ibiza-rangen, men den har avgjort et Ibiza-gen i seg, nyheten Ibiza 450 Roto, den nye ungdomsbåten fra Ibiza som kan leveres med motorkraft opp til 25 hester. Båten som fredag skal tildeles en fortjent vinner er utstyrt med en Yamaha 9
En av nyhetene på årets utgave av båtutstillingen «Sjøen for alle» er Ibizas rotasjonsstøpte ungdomsbåt 450 Roto. Fredag kan du vinne den her på messen, sier Morgenklubbens Geir Schau.
Amerikansk båtindustri er mangesidig og markedet er stort nok til at noen lever godt design du ikke ofte ser. Danalevi Powerboat er en av disse og de lever godt på designlinjer fra den tiden amerikanske biler var ekte «Amerikanere».
62 knop med twin Mercury R400 koplet til Mercury Racing Digital Zero Effort throttles er kort hva du kan vente deg som standardlevering hvis du kjøper en Sunseeker Hawk 38.
Bowridere med sitteplasser forut har ikke fått norsk navn. Det har forsåvidt ikke RIB heller. Uansett: Capelli er tidlig ute med kombinasjonen av de to.
Når ting med O-ringer blir vanskelige å ha med å gjøre og går tregt, kan du forlenge livet til O-ringen med WD 40. Spraying av gummi over lengre tid mener mange kan føre til at gummien morkner.
Nye vidundersprayer popper opp, men WD 40 er fortsatt en av de seiglivede kongene på haugen. Super på mekanikken og elektronikken, men også grei til å impregnere båtsko og støvler og over 100 andre jobber i hverdagen både her, der og ikke minst: ombord.
Det er skumle tider for båter som ligger utpå. Spesielt de åpne eller delvis åpne som samler mye snø. Med meldinger om mildvær og frost om hverandre, er det all grunn til å ta en tur nedom havna med snøskuffa eller øsekaret.
SKYTER FART: Nordkapp Boats blir tilført markedskraft med Frydenbø Marine som ny hovedeier.
Frydenbø Marine og Nordkapp Boats har siden 2001 hatt et fruktbart samarbeid om produksjon og distribusjon av båt- og motor i Skandinavia. Nå rigger de seg for fremtiden med Frydenbø Marine som ny hovedeier.