Nimbus har ekspansive planer

Nimbus WTC Series IMG_3799.jpg

LITE INFORMASJON: Det er grunn til å  tro at den nye serien til Nimbus vil være basert på samme filiosofi som blant annet Axopar.
LITE INFORMASJON: Det er grunn til å tro at den nye serien til Nimbus vil være basert på samme filiosofi som blant annet Axopar.
Åtte nye modeller i 2017:

Nimbus har ekspansive planer

Svenske Nimbus Boats vil i løpet av året lansere en helt ny båtserie. Båtene kommer til å selges med bensin og diesel innenbords, samt med utenbords-motorer.

Under en avdukning på båtmessen i Düsseldorf lørdag 21. januar, ble planene presentert i uten nærmere detaljer rundt design eller hva slags type båter det er man har planer om å presentere. Alt vi foreløpig vet er at det totalt er snakk om serie på hele åtte båter.

Hovedeieren bak Nimbus, investeringsselskapet R12, har gitt klarsignal til en stor investering og designavdelingen hos Nimbus er allerede ferdig med mye av planleggingsarbeidet.

Foreløpig er det ikke sluppet noen bilder av de nye modellene, foruten en skisse som peker i retning av en viss likhet med Nimbus Drophead.

De nye  modellene i serie, som har fått betegnelsen WTC, skal basere seg på samme gunntanker som den velkjente Nova-serien, R-Serien samt Wicklund-satsningen 26 Epoca.

De nye modellene vil få følgende modellbetegnelser:

Weekend: W9 og W11

Tender: T8, T9 og T11

Commuter: C8, C9 C11

Det ligger nær å anta at den nye serien vil bli modulbasert der flere modeller deler samme skrog, men får dekkslayouten tilpasset med ulike konsoll- og styrhusløsninger. Båtene skal produseres i Polen.

 www.nimbus.se

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

1000 HK: Her er Volvo Pentas nye monster på 1000 hk.
Er det rå kraft som gjelder, kan du kjøpe Volvo Pentas nyhet D13 på 1000 hk. Dette er den hittil kraftigste dieselmotorene svenskene har laget.
SEILER IGJEN: Gledens dag i Tønsberg. Saga Oseberg får lov til å seile igjen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix.
Nærings- og fiskeridepartementet har omgjort deler av Sjøfartsdirektoratets vedtak, slik at Saga Oseberg igjen kan seile med passasjerer i Tønsberg havn.
VOLVO-MOTORER: De skal fortsatt hete 7 og være verdens største utenbordsmotorer, men nå er Volvo Penta hovedeier.
Volvo Penta har blitt hovedaksjonær i amerikanske Seven Marine som produserer verdens kraftigste utenbordsmotorer.
SKROGVASK: Med børster under båten rengjør denne maskinen båten raskt og effektivt.
Nå er det slutt på tidkrevende båtpuss og bruk av bunnstoff full av giftige tungmetaller. Nå kan båteierne i Asker gjøre båtvasken unna på 15 minutter, og det mens båten ligger i vannet!
SANK: Seilbåter mest utsatt for grunnstøting, viser TØI-rapport. Foto: Foto: 330 SKVADRONEN/NTB/SCANPIX
Seilbåter går oftere på skjær, men raske motorbåter er mer utsatt for alvorlige ulykker, viser en fersk rapport fra Trafikkøkonomisk Institutt. Den forteller også at navigasjonsutstyr øker risikoen for uhell.
I helgen er det klart for årets bryggemarked på Holmen Slipp i Asker. Karline Zogbaum og daglig leder på slippen, Gretha Zogbaum ønsker velkommen.
I morgen er det igjen klart for bryggemarked på Holmen Slipp i Asker, for sjette år på rad.
SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.
Bavaria har utviklet en ny modell i sin E-serie. Denne gang en 34-foter som utmerker seg med imponerende plassutnyttelse.
TREKKER SEG UT: Henrik Solli trekker seg fra videre samarbeid med broren Pål i Goldfish.
Sollie-brødrene har bestemt seg for å avslutte et 20 år langt samarbeid Etter en intens diskusjon vil Henrik Sollie fratre sin stilling som markedssjef. Han forlater også styret og overfører aksjeposten sin til broren Pål, som nå vil eie hele selskapet alene.