Nimbus har ekspansive planer

Nimbus WTC Series IMG_3799.jpg

LITE INFORMASJON: Det er grunn til å  tro at den nye serien til Nimbus vil være basert på samme filiosofi som blant annet Axopar.
LITE INFORMASJON: Det er grunn til å tro at den nye serien til Nimbus vil være basert på samme filiosofi som blant annet Axopar.
Åtte nye modeller i 2017:

Nimbus har ekspansive planer

Svenske Nimbus Boats vil i løpet av året lansere en helt ny båtserie. Båtene kommer til å selges med bensin og diesel innenbords, samt med utenbords-motorer.

Under en avdukning på båtmessen i Düsseldorf lørdag 21. januar, ble planene presentert i uten nærmere detaljer rundt design eller hva slags type båter det er man har planer om å presentere. Alt vi foreløpig vet er at det totalt er snakk om serie på hele åtte båter.

Hovedeieren bak Nimbus, investeringsselskapet R12, har gitt klarsignal til en stor investering og designavdelingen hos Nimbus er allerede ferdig med mye av planleggingsarbeidet.

Foreløpig er det ikke sluppet noen bilder av de nye modellene, foruten en skisse som peker i retning av en viss likhet med Nimbus Drophead.

De nye  modellene i serie, som har fått betegnelsen WTC, skal basere seg på samme gunntanker som den velkjente Nova-serien, R-Serien samt Wicklund-satsningen 26 Epoca.

De nye modellene vil få følgende modellbetegnelser:

Weekend: W9 og W11

Tender: T8, T9 og T11

Commuter: C8, C9 C11

Det ligger nær å anta at den nye serien vil bli modulbasert der flere modeller deler samme skrog, men får dekkslayouten tilpasset med ulike konsoll- og styrhusløsninger. Båtene skal produseres i Polen.

 www.nimbus.se

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

"Ulven" henspeiler til "ulv i fåreklær", - ikke helt uten grunn.
Blant glatte, blinkende superRIBer, fartsuhyrer, nydelige turbåter og mannehøye påhengere er det likevel «Ulven» som stikker av med betegnelsen «Messas villeste» på «Sjøen for alle» på Lillestrøm. Siste sjanse til et besøk på messa er i dag og i morgen.
NY GENERASJON: AMT 210 DC representerer en ny generasjon daycruisere fra Finland. (Foto: Amund Rich. Løken).
Nye 210 DC er finske AMTs siste bidrag i et stadig voksende marked for daycruisere. Nyheten vises på «Sjøen for alle» på Lillestrøm denne uken.
Den er den minste i Ibiza-rangen, men den har avgjort et Ibiza-gen i seg, nyheten Ibiza 450 Roto, den nye ungdomsbåten fra Ibiza som kan leveres med motorkraft opp til 25 hester. Båten som fredag skal tildeles en fortjent vinner er utstyrt med en Yamaha 9
En av nyhetene på årets utgave av båtutstillingen «Sjøen for alle» er Ibizas rotasjonsstøpte ungdomsbåt 450 Roto. Fredag kan du vinne den her på messen, sier Morgenklubbens Geir Schau.
Amerikansk båtindustri er mangesidig og markedet er stort nok til at noen lever godt design du ikke ofte ser. Danalevi Powerboat er en av disse og de lever godt på designlinjer fra den tiden amerikanske biler var ekte «Amerikanere».
62 knop med twin Mercury R400 koplet til Mercury Racing Digital Zero Effort throttles er kort hva du kan vente deg som standardlevering hvis du kjøper en Sunseeker Hawk 38.
Bowridere med sitteplasser forut har ikke fått norsk navn. Det har forsåvidt ikke RIB heller. Uansett: Capelli er tidlig ute med kombinasjonen av de to.
Når ting med O-ringer blir vanskelige å ha med å gjøre og går tregt, kan du forlenge livet til O-ringen med WD 40. Spraying av gummi over lengre tid mener mange kan føre til at gummien morkner.
Nye vidundersprayer popper opp, men WD 40 er fortsatt en av de seiglivede kongene på haugen. Super på mekanikken og elektronikken, men også grei til å impregnere båtsko og støvler og over 100 andre jobber i hverdagen både her, der og ikke minst: ombord.
Det er skumle tider for båter som ligger utpå. Spesielt de åpne eller delvis åpne som samler mye snø. Med meldinger om mildvær og frost om hverandre, er det all grunn til å ta en tur nedom havna med snøskuffa eller øsekaret.