Nimbus har ekspansive planer

Nimbus WTC Series IMG_3799.jpg

LITE INFORMASJON: Det er grunn til å  tro at den nye serien til Nimbus vil være basert på samme filiosofi som blant annet Axopar.
LITE INFORMASJON: Det er grunn til å tro at den nye serien til Nimbus vil være basert på samme filiosofi som blant annet Axopar.
Åtte nye modeller i 2017:

Nimbus har ekspansive planer

Svenske Nimbus Boats vil i løpet av året lansere en helt ny båtserie. Båtene kommer til å selges med bensin og diesel innenbords, samt med utenbords-motorer.

Under en avdukning på båtmessen i Düsseldorf lørdag 21. januar, ble planene presentert i uten nærmere detaljer rundt design eller hva slags type båter det er man har planer om å presentere. Alt vi foreløpig vet er at det totalt er snakk om serie på hele åtte båter.

Hovedeieren bak Nimbus, investeringsselskapet R12, har gitt klarsignal til en stor investering og designavdelingen hos Nimbus er allerede ferdig med mye av planleggingsarbeidet.

Foreløpig er det ikke sluppet noen bilder av de nye modellene, foruten en skisse som peker i retning av en viss likhet med Nimbus Drophead.

De nye  modellene i serie, som har fått betegnelsen WTC, skal basere seg på samme gunntanker som den velkjente Nova-serien, R-Serien samt Wicklund-satsningen 26 Epoca.

De nye modellene vil få følgende modellbetegnelser:

Weekend: W9 og W11

Tender: T8, T9 og T11

Commuter: C8, C9 C11

Det ligger nær å anta at den nye serien vil bli modulbasert der flere modeller deler samme skrog, men får dekkslayouten tilpasset med ulike konsoll- og styrhusløsninger. Båtene skal produseres i Polen.

 www.nimbus.se

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

SANK: Seilbåter mest utsatt for grunnstøting, viser TØI-rapport. Foto: Foto: 330 SKVADRONEN/NTB/SCANPIX
Seilbåter går oftere på skjær, men raske motorbåter er mer utsatt for alvorlige ulykker, viser en fersk rapport fra Trafikkøkonomisk Institutt. Den forteller også at navigasjonsutstyr øker risikoen for uhell.
I helgen er det klart for årets bryggemarked på Holmen Slipp i Asker. Karline Zogbaum og daglig leder på slippen, Gretha Zogbaum ønsker velkommen.
I morgen er det igjen klart for bryggemarked på Holmen Slipp i Asker, for sjette år på rad.
SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.
Bavaria har utviklet en ny modell i sin E-serie. Denne gang en 34-foter som utmerker seg med imponerende plassutnyttelse.
TREKKER SEG UT: Henrik Solli trekker seg fra videre samarbeid med broren Pål i Goldfish.
Sollie-brødrene har bestemt seg for å avslutte et 20 år langt samarbeid Etter en intens diskusjon vil Henrik Sollie fratre sin stilling som markedssjef. Han forlater også styret og overfører aksjeposten sin til broren Pål, som nå vil eie hele selskapet alene.
TETT I TETT: Seilbåter tett i tett i Tønsberg i dag (Foto:Amund Rich.Løken).
Trolig har det aldri vært flere båter samlet i kanalen i Tønsberg. Færderseilasen har Tønsberg som endehavn. Det er et båteventyr uten like. Denne gangen er det seilbåtene som dominerer.
Suzuki har akkurat lansert sin største båtmotor noensinne, en 350 hesters V6 – med doble propeller.
100 ÅR: I dag er det 100 år siden Roald Amundsens Maud ble sjøsatt i Vollen. (Foto: Norsk Polarinstitutt).
I dag er det 100 år siden Roald Amundsens «Maud» ble sjøsatt på stranda utenfor Oslofjordmuseet i Vollen i Asker. Den stolte skuta ble bygget ved det anerkjente Christian Jensens båtbyggeri.
NESTENULYKKE: Nesten-ulykker oppstår altfor ofte. Hvem har vikeplikt? Særlig ved mye sjøtrafikk og i trange farvann blir det avgjørende å ha kompetanse om Sjøveisreglene. (Foto: Tone Haugerud)
- Det skjer altfor mange ulykker og nestenulykker på sjøen i dag. Mange av disse ulykkene kan unngås ved at fritidsbåtførerne setter seg mer inn i sjøveisreglene. Det er blant annet viktig at alle kjenner til vikepliktsreglene, sier sjøfartsdirektør Olav Akselsen.