Nimbus har ekspansive planer

Nimbus WTC Series IMG_3799.jpg

LITE INFORMASJON: Det er grunn til å  tro at den nye serien til Nimbus vil være basert på samme filiosofi som blant annet Axopar.
LITE INFORMASJON: Det er grunn til å tro at den nye serien til Nimbus vil være basert på samme filiosofi som blant annet Axopar.
Åtte nye modeller i 2017:

Nimbus har ekspansive planer

Svenske Nimbus Boats vil i løpet av året lansere en helt ny båtserie. Båtene kommer til å selges med bensin og diesel innenbords, samt med utenbords-motorer.

Under en avdukning på båtmessen i Düsseldorf lørdag 21. januar, ble planene presentert i uten nærmere detaljer rundt design eller hva slags type båter det er man har planer om å presentere. Alt vi foreløpig vet er at det totalt er snakk om serie på hele åtte båter.

Hovedeieren bak Nimbus, investeringsselskapet R12, har gitt klarsignal til en stor investering og designavdelingen hos Nimbus er allerede ferdig med mye av planleggingsarbeidet.

Foreløpig er det ikke sluppet noen bilder av de nye modellene, foruten en skisse som peker i retning av en viss likhet med Nimbus Drophead.

De nye  modellene i serie, som har fått betegnelsen WTC, skal basere seg på samme gunntanker som den velkjente Nova-serien, R-Serien samt Wicklund-satsningen 26 Epoca.

De nye modellene vil få følgende modellbetegnelser:

Weekend: W9 og W11

Tender: T8, T9 og T11

Commuter: C8, C9 C11

Det ligger nær å anta at den nye serien vil bli modulbasert der flere modeller deler samme skrog, men får dekkslayouten tilpasset med ulike konsoll- og styrhusløsninger. Båtene skal produseres i Polen.

 www.nimbus.se

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Candela har jobbet i fem år med sin båt som nå altså er klar for lansering.
Den el-drevne hydrofoilen fra Candela Speed Boat i Stockholm er nå klar for test av den første produksjonsmodellen.
En god ting kan ikke skrives for ofte og vi blir stadig spurt om rengjøring av den oppblåsbare. Derfor denne "ønskereprisen": Vi har gjennom årene prøvd «vanlige» vaskemidler på den oppblåsbare jolla uten hell, og fant ut at spesialmidler er det eneste som duger til denne jobben.
NØKLER: Veileder i Kirkens Bymisjon i Tønsberg, Henrik Larsen, fikk nøkler til båten fra Jørn Hennig i Vrengen Maritime. (Foto: Amund Rich. Løken).
-Vær så god, bruk båten hele sesongen. Vi spanderer også drivstoffet, sier Jørn Hennig i Vrengen Maritime. I dag stilte han en Pioner 15 med 20 hesters motor til Kirkens Bymisjon disposisjon i Tønsberg.
GUDMOR: Wenche Myhre stod for den høytidelige dåpen av RS «Odd Fellow III» FOTO: Redningsselskapet/Per S. Larsen
Det ble folkefest ved Honnørbrygga i hovedstaden da redningsskøyta «Odd Fellow III» ble ønsket hell og lykke i sin videre gjerning av gudmor Wenche Myhre.
Polarcirkel med elmotor og batteripakke.
I oktober 2018, skrev Båtmagasinet om gründeren Leiv Stavøstrand, som forlot oljebransjen for å satse på grønn elektrisk fremdrift av både yrkesbåter og fritidsbåter. Nå materialiserer satsingen til gründeren og Evoy seg.
"Ulven" henspeiler til "ulv i fåreklær", - ikke helt uten grunn.
Blant glatte, blinkende superRIBer, fartsuhyrer, nydelige turbåter og mannehøye påhengere er det likevel «Ulven» som stikker av med betegnelsen «Messas villeste» på «Sjøen for alle» på Lillestrøm. Siste sjanse til et besøk på messa er i dag og i morgen.
NY GENERASJON: AMT 210 DC representerer en ny generasjon daycruisere fra Finland. (Foto: Amund Rich. Løken).
Nye 210 DC er finske AMTs siste bidrag i et stadig voksende marked for daycruisere. Nyheten vises på «Sjøen for alle» på Lillestrøm denne uken.
Den er den minste i Ibiza-rangen, men den har avgjort et Ibiza-gen i seg, nyheten Ibiza 450 Roto, den nye ungdomsbåten fra Ibiza som kan leveres med motorkraft opp til 25 hester. Båten som fredag skal tildeles en fortjent vinner er utstyrt med en Yamaha 9
En av nyhetene på årets utgave av båtutstillingen «Sjøen for alle» er Ibizas rotasjonsstøpte ungdomsbåt 450 Roto. Fredag kan du vinne den her på messen, sier Morgenklubbens Geir Schau.