Micore tilbake i Norge med Honda og Tohatsu på hekken

Micore.se_01.jpg

MICORE: Svenske Micore er tilbake i Norge - nå med Honda eller Tohasu på hekken.
MICORE: Svenske Micore er tilbake i Norge - nå med Honda eller Tohasu på hekken.

Micore tilbake i Norge med Honda og Tohatsu på hekken

Den svenske båtprodusenten Micore vil tilbake på det norske markedet. Det er nå innledet et distribusjonssamarbeid, der Micore står for levering av båter og Kellox/Loxkel motorer fra Honda og Tohatsu.

Kellox/Loxkel vil primært ta i bruk sitt veletablerte forhandlernett i Norge. Målet er å etablere 7-9 forhandlere i Sør-Norge før man eventuelt setter kursen nordover. Det nye samarbeidet innebærer også felles deltakelse på nasjonale messer som Sjøen for alle påLillestrøm og Båter i sjøen på Aker Brygge.
Ny fabrikk
Micore har tidligere hatt distribusjon i Norge i mange år, men på grunn av kapasitetsproblemer i produksjonen har båtprodusenten i de senere år valgt å fokusere på hjemmemarkedet Sverige. Nå står en helt ny fabrikk klar i Lidköping, og det nye samarbeidet starter opp i Norge fra og med 2019. Den første visningen av Micore-båter med Honda på hekken vil være på SFA Lillestrøm 2019.
De første Micore-modellene forlot fabrikken i 1986. I dag har båtprodusenten over 20 ansatte og omsetter for over 40 millioner svenske kroner.
Sammen i Sverige
Honda og Micore har et mangeårig og vellykket samarbeid – med båter fra Micore og motor fra Honda – i Sverige. Nå håper Finn Høge, salgssjef hos Kellox og Honda Marine Norge, å oppnå noe tilsvarende i Norge.

SPENNENDE: Salgssjef Finn Høge i Kellox ser frem til spennende samarbeid med svenske Micore.
SPENNENDE: Salgssjef Finn Høge i Kellox ser frem til spennende samarbeid med svenske Micore.

– Dette er en spennende produsent som lager åpne, flotte kvalitetsbåter i størrelsene fra 4.60 til 6.30 meter, sier Høge. Micore bruker et av markedets kraftigste glassfiberstøp og modellene bygges på med 16 graders V-bunn. Dette gjør at de oppfører seg mykt i sjøen og er er stabile og trygge, Finn Høge.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

NØKLER: Veileder i Kirkens Bymisjon i Tønsberg, Henrik Larsen, fikk nøkler til båten fra Jørn Hennig i Vrengen Maritime. (Foto: Amund Rich. Løken).
-Vær så god, bruk båten hele sesongen. Vi spanderer også drivstoffet, sier Jørn Hennig i Vrengen Maritime. I dag stilte han en Pioner 15 med 20 hesters motor til Kirkens Bymisjon disposisjon i Tønsberg.
GUDMOR: Wenche Myhre stod for den høytidelige dåpen av RS «Odd Fellow III» FOTO: Redningsselskapet/Per S. Larsen
Det ble folkefest ved Honnørbrygga i hovedstaden da redningsskøyta «Odd Fellow III» ble ønsket hell og lykke i sin videre gjerning av gudmor Wenche Myhre.
Polarcirkel med elmotor og batteripakke.
I oktober 2018, skrev Båtmagasinet om gründeren Leiv Stavøstrand, som forlot oljebransjen for å satse på grønn elektrisk fremdrift av både yrkesbåter og fritidsbåter. Nå materialiserer satsingen til gründeren og Evoy seg.
"Ulven" henspeiler til "ulv i fåreklær", - ikke helt uten grunn.
Blant glatte, blinkende superRIBer, fartsuhyrer, nydelige turbåter og mannehøye påhengere er det likevel «Ulven» som stikker av med betegnelsen «Messas villeste» på «Sjøen for alle» på Lillestrøm. Siste sjanse til et besøk på messa er i dag og i morgen.
NY GENERASJON: AMT 210 DC representerer en ny generasjon daycruisere fra Finland. (Foto: Amund Rich. Løken).
Nye 210 DC er finske AMTs siste bidrag i et stadig voksende marked for daycruisere. Nyheten vises på «Sjøen for alle» på Lillestrøm denne uken.
Den er den minste i Ibiza-rangen, men den har avgjort et Ibiza-gen i seg, nyheten Ibiza 450 Roto, den nye ungdomsbåten fra Ibiza som kan leveres med motorkraft opp til 25 hester. Båten som fredag skal tildeles en fortjent vinner er utstyrt med en Yamaha 9
En av nyhetene på årets utgave av båtutstillingen «Sjøen for alle» er Ibizas rotasjonsstøpte ungdomsbåt 450 Roto. Fredag kan du vinne den her på messen, sier Morgenklubbens Geir Schau.
Amerikansk båtindustri er mangesidig og markedet er stort nok til at noen lever godt design du ikke ofte ser. Danalevi Powerboat er en av disse og de lever godt på designlinjer fra den tiden amerikanske biler var ekte «Amerikanere».
62 knop med twin Mercury R400 koplet til Mercury Racing Digital Zero Effort throttles er kort hva du kan vente deg som standardlevering hvis du kjøper en Sunseeker Hawk 38.