Masse plass på 10,30 meter

E34_Interior_03.jpg

SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.
SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.

Masse plass på 10,30 meter

Bavaria har utviklet en ny modell i sin E-serie. Denne gang en 34-foter som utmerker seg med imponerende plassutnyttelse.

Båten har to lugarer med hver sin doble køye. Det er funnet plass til to bad, et styrhus med store glassflater som gir 360 graders utsikt. Typisk for Bavaria E er plasseringen av styrekonsollen midt i båten. «Spisestua» er plassert i dette miljøet, foran styrekonsollen, på babord side av en velutstyrt bysse. Akterdekket har en stor salong. I tillegg er det tilrettelagt for nytelse av soldagene på en stor madrass foran på dekk.

SEDAN: E 24 skal bygges både som sedan og som  flybridge-utgave.
SEDAN: E 24 skal bygges både som sedan og som flybridge-utgave.

Nøkern motorisering
Typisk for E-modellene er den nøkterne motoriseringen. Du har tre valgalternativer; motorer fra Volvo Penta på henholdsvis 60, 110 eller 220 hk. Akkurat som Bavaria E 40 har også denne båten en diesel-elektrisk hybridløsning. Den skal ifølge produsenten levers både som sedan og i flybridge-utgaver.
FLYBRIDGE: Bavaria E34 skal bygges både som sedan og som flybridgeutgave.
FLYBRIDGE: Bavaria E34 skal bygges både som sedan og som flybridgeutgave.

Til Norge i september
Båten legger ut på turné i Tyskland i sommer, og vil ifølge Bavaria Båt Norge første gang bli presentert her i landet på «Båter i Sjøen» i Oslo i september.
DOBLE KØYER: Bavaria E 34 har to doble køyer og to bad.
DOBLE KØYER: Bavaria E 34 har to doble køyer og to bad.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Det er skumle tider for båter som ligger utpå. Spesielt de åpne eller delvis åpne som samler mye snø. Med meldinger om mildvær og frost om hverandre, er det all grunn til å ta en tur nedom havna med snøskuffa eller øsekaret.
SKYTER FART: Nordkapp Boats blir tilført markedskraft med Frydenbø Marine som ny hovedeier.
Frydenbø Marine og Nordkapp Boats har siden 2001 hatt et fruktbart samarbeid om produksjon og distribusjon av båt- og motor i Skandinavia. Nå rigger de seg for fremtiden med Frydenbø Marine som ny hovedeier.
«Den nye generasjonen styrhusbåter fra Askeladden er svært godt disponert. Det er sørget for løsninger der plassen utnyttes på de riktige stedene. Det gjør båten til en glimrende weekendbåt med et allsidig brukspotensiale.» Dette er kort hva redaktør Atle Knutsen konkluderer med etter å ha testet nyskapningen.
De fleste bilmodeller har det. Når bilen nærmer seg noe, piper det og blinker i alarmer. Nå lanseres et avansert system for båt og Båtmagasinet fikk det presentert på Düsseldorfmessen. Raymarine står bakSeaSense, men mye styres av FLIR-teknologi.
FORMANN: Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang er valgt inn som leder for Bavarias internasjonale forhandlerforum.
Lars-Erik Solvang er mannen som står i front for alle Bavaria-forhandlere verden når det skal formidles ønsker og behov inn til ledelsen i Giebelstadt.
HVOR ER BÅTEN MIN? Designer Espen Thorup skulle så gjerne vise oss European Powerboat of the Year, men Nordkappen er rett og slett ikke på messen i det hele tatt.
DÜSSELDORF: Nordkapp Noblesse 660 gikk helt til topps i European Powerboat of the Year 2019. Men hvor er vinnerbåten? I hvert fall ikke på messen.
GIGANT: Nesten 12,5 meter måler det nye flaggskipet fra Nimbus.
Nimbus har ikke ligget på latsiden det siste året. Nye modeller har kommet på løpende bånd, og nå er den foreløpige toppmodellen i serien med landstedbåter avduket: Nimbus T11 på hele 12 meters lengde.
STOR BLOKK - FÆRRE HESTER: Den mektige V8-motoren til Yamaha på 425 hk kommer nå i en mindre versjon på 375 hk.
Lillesøsteren til Yamaha’s heftige 425 hk V8 XTO ble i dag lansert under båtmessen BOOT i Düsseldorf i Tyskland. Den nye motoren på 375 hk er basert på samme plattform som 425-hesteren, men skal erstatte Yamahas eksisterende V8 på 350 hk.