Masse plass på 10,30 meter

E34_Interior_03.jpg

SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.
SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.

Masse plass på 10,30 meter

Bavaria har utviklet en ny modell i sin E-serie. Denne gang en 34-foter som utmerker seg med imponerende plassutnyttelse.

Båten har to lugarer med hver sin doble køye. Det er funnet plass til to bad, et styrhus med store glassflater som gir 360 graders utsikt. Typisk for Bavaria E er plasseringen av styrekonsollen midt i båten. «Spisestua» er plassert i dette miljøet, foran styrekonsollen, på babord side av en velutstyrt bysse. Akterdekket har en stor salong. I tillegg er det tilrettelagt for nytelse av soldagene på en stor madrass foran på dekk.

SEDAN: E 24 skal bygges både som sedan og som  flybridge-utgave.
SEDAN: E 24 skal bygges både som sedan og som flybridge-utgave.

Nøkern motorisering
Typisk for E-modellene er den nøkterne motoriseringen. Du har tre valgalternativer; motorer fra Volvo Penta på henholdsvis 60, 110 eller 220 hk. Akkurat som Bavaria E 40 har også denne båten en diesel-elektrisk hybridløsning. Den skal ifølge produsenten levers både som sedan og i flybridge-utgaver.
FLYBRIDGE: Bavaria E34 skal bygges både som sedan og som flybridgeutgave.
FLYBRIDGE: Bavaria E34 skal bygges både som sedan og som flybridgeutgave.

Til Norge i september
Båten legger ut på turné i Tyskland i sommer, og vil ifølge Bavaria Båt Norge første gang bli presentert her i landet på «Båter i Sjøen» i Oslo i september.
DOBLE KØYER: Bavaria E 34 har to doble køyer og to bad.
DOBLE KØYER: Bavaria E 34 har to doble køyer og to bad.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Skal du bytte motor på en eldre båt som er konstruert for en totakter, kan vekten på en ny firetakter være avgjørende. Ifølge produsenten er Suzukis nye 100-hester markedets letteste.
Produsenten kaller "Loxo32" en drivstofføkonomisk motorbåt. Etter vår mening blir dette igjen en bastard, selv om produsenten hevder at markedet for en slik båt er neglisjert.
Futuristisk blir bare fornavnet når Beneteau og Peugeot slår seg sammen om å se inn i framtiden. Om prosjektet blir en del av båtlivet i fremtiden, gjenstår å se.
Rikke Lind (t.v.) og Berit Svendsen (t.h.) mener samarbeidet mellom RS og Telenor Kystradio er et godt eksempel på hvordan optimal utnyttelse av samfunnets ressurser bidrar til å styrke sjøsikkerheten, kystberedskapen og tryggheten for de sjøfarende.
Telenor Kystradio og Redningsselskapet har i flere år hatt et nært samarbeid om å trygge kysten for de sjøfarende. Nå styrkes sjøsikkerheten ytterligere ved at de to partnerne i dag signerer en ny samarbeidsavtale, heter det i en pressemelding.
A27 har ganske rå fartslinjer
Vi har tatt de første bildene av Anytecs to nye A23 og A27. Modellene ble presentert for forhandlerne forleden.
Et fint turkonsept, synes vi.
Crossover, salongbåt, eller kall den hva du vil. Turbåt med tak over blir flere og fleres førstevalg, - et fornuftig valg på våre breddegrader.
FORTSATT AVGIFTSFRITAK: Det ble ingenting av Venstres forslag om å fjerne avgiftsfritaket på båtdiesel. Foto: Amund Rich. Løken.
Båtfolket nikker fornøyd med at Venstres forslag om å fjerne avgiftsfritaket for båtdiesel bare ble skift i sand. Avgiftsfritaket blir ikke rørt i det nye statsbudsjettet.
Eksteriørmessig følger den nye modellen dagens trender.
Jeanneau Merry Fisher 10,95 er det første seriøse europeiske forsøket på å lage turbåt med påhengere.