Masse plass på 10,30 meter

E34_Interior_03.jpg

SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.
SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.

Masse plass på 10,30 meter

Bavaria har utviklet en ny modell i sin E-serie. Denne gang en 34-foter som utmerker seg med imponerende plassutnyttelse.

Båten har to lugarer med hver sin doble køye. Det er funnet plass til to bad, et styrhus med store glassflater som gir 360 graders utsikt. Typisk for Bavaria E er plasseringen av styrekonsollen midt i båten. «Spisestua» er plassert i dette miljøet, foran styrekonsollen, på babord side av en velutstyrt bysse. Akterdekket har en stor salong. I tillegg er det tilrettelagt for nytelse av soldagene på en stor madrass foran på dekk.

SEDAN: E 24 skal bygges både som sedan og som  flybridge-utgave.
SEDAN: E 24 skal bygges både som sedan og som flybridge-utgave.

Nøkern motorisering
Typisk for E-modellene er den nøkterne motoriseringen. Du har tre valgalternativer; motorer fra Volvo Penta på henholdsvis 60, 110 eller 220 hk. Akkurat som Bavaria E 40 har også denne båten en diesel-elektrisk hybridløsning. Den skal ifølge produsenten levers både som sedan og i flybridge-utgaver.
FLYBRIDGE: Bavaria E34 skal bygges både som sedan og som flybridgeutgave.
FLYBRIDGE: Bavaria E34 skal bygges både som sedan og som flybridgeutgave.

Til Norge i september
Båten legger ut på turné i Tyskland i sommer, og vil ifølge Bavaria Båt Norge første gang bli presentert her i landet på «Båter i Sjøen» i Oslo i september.
DOBLE KØYER: Bavaria E 34 har to doble køyer og to bad.
DOBLE KØYER: Bavaria E 34 har to doble køyer og to bad.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

1000 HK: Her er Volvo Pentas nye monster på 1000 hk.
Er det rå kraft som gjelder, kan du kjøpe Volvo Pentas nyhet D13 på 1000 hk. Dette er den hittil kraftigste dieselmotorene svenskene har laget.
SEILER IGJEN: Gledens dag i Tønsberg. Saga Oseberg får lov til å seile igjen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix.
Nærings- og fiskeridepartementet har omgjort deler av Sjøfartsdirektoratets vedtak, slik at Saga Oseberg igjen kan seile med passasjerer i Tønsberg havn.
VOLVO-MOTORER: De skal fortsatt hete 7 og være verdens største utenbordsmotorer, men nå er Volvo Penta hovedeier.
Volvo Penta har blitt hovedaksjonær i amerikanske Seven Marine som produserer verdens kraftigste utenbordsmotorer.
SKROGVASK: Med børster under båten rengjør denne maskinen båten raskt og effektivt.
Nå er det slutt på tidkrevende båtpuss og bruk av bunnstoff full av giftige tungmetaller. Nå kan båteierne i Asker gjøre båtvasken unna på 15 minutter, og det mens båten ligger i vannet!
SANK: Seilbåter mest utsatt for grunnstøting, viser TØI-rapport. Foto: Foto: 330 SKVADRONEN/NTB/SCANPIX
Seilbåter går oftere på skjær, men raske motorbåter er mer utsatt for alvorlige ulykker, viser en fersk rapport fra Trafikkøkonomisk Institutt. Den forteller også at navigasjonsutstyr øker risikoen for uhell.
I helgen er det klart for årets bryggemarked på Holmen Slipp i Asker. Karline Zogbaum og daglig leder på slippen, Gretha Zogbaum ønsker velkommen.
I morgen er det igjen klart for bryggemarked på Holmen Slipp i Asker, for sjette år på rad.
SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.
Bavaria har utviklet en ny modell i sin E-serie. Denne gang en 34-foter som utmerker seg med imponerende plassutnyttelse.
TREKKER SEG UT: Henrik Solli trekker seg fra videre samarbeid med broren Pål i Goldfish.
Sollie-brødrene har bestemt seg for å avslutte et 20 år langt samarbeid Etter en intens diskusjon vil Henrik Sollie fratre sin stilling som markedssjef. Han forlater også styret og overfører aksjeposten sin til broren Pål, som nå vil eie hele selskapet alene.