Masse plass på 10,30 meter

E34_Interior_03.jpg

SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.
SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.

Masse plass på 10,30 meter

Bavaria har utviklet en ny modell i sin E-serie. Denne gang en 34-foter som utmerker seg med imponerende plassutnyttelse.

Båten har to lugarer med hver sin doble køye. Det er funnet plass til to bad, et styrhus med store glassflater som gir 360 graders utsikt. Typisk for Bavaria E er plasseringen av styrekonsollen midt i båten. «Spisestua» er plassert i dette miljøet, foran styrekonsollen, på babord side av en velutstyrt bysse. Akterdekket har en stor salong. I tillegg er det tilrettelagt for nytelse av soldagene på en stor madrass foran på dekk.

SEDAN: E 24 skal bygges både som sedan og som  flybridge-utgave.
SEDAN: E 24 skal bygges både som sedan og som flybridge-utgave.

Nøkern motorisering
Typisk for E-modellene er den nøkterne motoriseringen. Du har tre valgalternativer; motorer fra Volvo Penta på henholdsvis 60, 110 eller 220 hk. Akkurat som Bavaria E 40 har også denne båten en diesel-elektrisk hybridløsning. Den skal ifølge produsenten levers både som sedan og i flybridge-utgaver.
FLYBRIDGE: Bavaria E34 skal bygges både som sedan og som flybridgeutgave.
FLYBRIDGE: Bavaria E34 skal bygges både som sedan og som flybridgeutgave.

Til Norge i september
Båten legger ut på turné i Tyskland i sommer, og vil ifølge Bavaria Båt Norge første gang bli presentert her i landet på «Båter i Sjøen» i Oslo i september.
DOBLE KØYER: Bavaria E 34 har to doble køyer og to bad.
DOBLE KØYER: Bavaria E 34 har to doble køyer og to bad.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Sea Ray 320 outboard
På Fort Lauderdal-messen i Florida 1.-, 5. november, viser Sea Ray to nye turbåtmodeller basert på påhengsmotorer. Foreløpig er Europa avventende
Simrad GO12 XSE
Simrads nye multitouch-kartplotterne GO12 XSE og GO7 XSR skal ifølge produsenten være skreddersydd for båteiere som ønsker alt-i-ett-navigeringsprodukter og skal ifølge produsenten være enkle å bruke.
Som vanlig fra Yanmar: Velbygd og kompakt.
Den nye serien firesylindrete motorene med 2,8 liters sylindervolum består av fem motorer fra150 - , til 250 hk, som glir rett inn i markedet både på lystbåt og arbeidsbåtsiden både i singel og dobbeltmontasjer.
Hvis du begynner å få en vond følelse for gjennomføringene ombord, er det på tide å bytte. Etter fem års bruk er vi ikke i tvil: Kompositt er løsningen.
Aluminium er et utmerket båtbyggermateriale, - ikke minst på våre breddegrader. Finnene har ledet utviklingen i mange år. Nå er også finske Bella på banen med aluminiumsmodeller under navnet «Falcon».
En fillete presenning kan være årsaken til stygge vinterskader.
Med norske, varierte vintere med regn, snø, mildvær og sprengkulde, kan vann som fryser ombord være sprengstoff for en båt. Vann som trenger inn på uønskede plasser og som fryser, kan bekke i stykker den mest solide konstruksjon og dette er skumle saker.
Når du som privatperson skal importere ein fritidsbåt til Noreg, må du betale 25 prosent meirverdiavgift (mva) av totalverdien. Du skal ikkje betale toll for import av fritidsbåt.
Kople fra polene på fullt oppladete batterier og gå rundt landstrømopplegget ombord hvis du trenger 220 volt til frostvakta.