Marex vant prestisjepris

310 Sun Cruiser.jpg

POPULÆR: Den nye Marex 310 Sun Cruiser har blitt svært godt mottatt både av presse og publikum.
POPULÆR: Den nye Marex 310 Sun Cruiser har blitt svært godt mottatt både av presse og publikum.
Motorboat of the year

Marex vant prestisjepris

Etter en massivt positiv mottakelse både i Norge og resten av Europa, ble suksessen til Marex 310 Sun Cruiser kronet med seier i den prestisjetunge kåringen Motorboat of the year awards i London i går kveld.

Prisen deles ut i forbindelse med den pågående båtmessen i London av det engelske båtbladet Motor Boat & Yachting (MBY). Og under gallamiddagen for 250 internasjonale gjester ble den norskutviklede båten vinner i kategorien for sportscruisere opp til 45 fot.

Motorboat Awards ble presentert av Motor Boat & Yachting redaktør Hugo Andreae og redaktør Jack Haines. Et panel bestående av fem erfarne båtjournalister var ansvarlige for testingen av alle de 47 finalistene før den vinnende båten ble valgt.
-Dette er fjerde året på rad Marex dukker opp på den eksklusive listen, forteller markedssjef Thomas Aalrud i Marex Boats, som tidligere også har vunnet med sine modeller 320ACC og 370ACC.
-I kategorien Sportscruisere opp til 45 fot er juryen ute etter en kombinasjon av praktiske løsninger, enkel håndterbarhet og ytelse samt innovativt design og riktig pris, i følge Aalrud.
Jack Haines, redaktør i MBY, begrunnet avgjørelsen på denne måten:

"Marex 310 Sun Cruiser er stjernen og vår vinner i klassen sportscruiser opp til 45 fot. Marex har kommet opp med en brilliant smart Cabin Cruiser. Den er rask som en sportsbåt, allsidig som en kupé, og solid som en tråler. På toppen av det hele har den bedre verdi enn noen av dem! Denne båten er vår vinner fordi den har en kombinasjon av et sosialt dekk, smarte løsninger og et veldig romslig interiør."

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

1000 HK: Her er Volvo Pentas nye monster på 1000 hk.
Er det rå kraft som gjelder, kan du kjøpe Volvo Pentas nyhet D13 på 1000 hk. Dette er den hittil kraftigste dieselmotorene svenskene har laget.
SEILER IGJEN: Gledens dag i Tønsberg. Saga Oseberg får lov til å seile igjen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix.
Nærings- og fiskeridepartementet har omgjort deler av Sjøfartsdirektoratets vedtak, slik at Saga Oseberg igjen kan seile med passasjerer i Tønsberg havn.
VOLVO-MOTORER: De skal fortsatt hete 7 og være verdens største utenbordsmotorer, men nå er Volvo Penta hovedeier.
Volvo Penta har blitt hovedaksjonær i amerikanske Seven Marine som produserer verdens kraftigste utenbordsmotorer.
SKROGVASK: Med børster under båten rengjør denne maskinen båten raskt og effektivt.
Nå er det slutt på tidkrevende båtpuss og bruk av bunnstoff full av giftige tungmetaller. Nå kan båteierne i Asker gjøre båtvasken unna på 15 minutter, og det mens båten ligger i vannet!
SANK: Seilbåter mest utsatt for grunnstøting, viser TØI-rapport. Foto: Foto: 330 SKVADRONEN/NTB/SCANPIX
Seilbåter går oftere på skjær, men raske motorbåter er mer utsatt for alvorlige ulykker, viser en fersk rapport fra Trafikkøkonomisk Institutt. Den forteller også at navigasjonsutstyr øker risikoen for uhell.
I helgen er det klart for årets bryggemarked på Holmen Slipp i Asker. Karline Zogbaum og daglig leder på slippen, Gretha Zogbaum ønsker velkommen.
I morgen er det igjen klart for bryggemarked på Holmen Slipp i Asker, for sjette år på rad.
SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.
Bavaria har utviklet en ny modell i sin E-serie. Denne gang en 34-foter som utmerker seg med imponerende plassutnyttelse.
TREKKER SEG UT: Henrik Solli trekker seg fra videre samarbeid med broren Pål i Goldfish.
Sollie-brødrene har bestemt seg for å avslutte et 20 år langt samarbeid Etter en intens diskusjon vil Henrik Sollie fratre sin stilling som markedssjef. Han forlater også styret og overfører aksjeposten sin til broren Pål, som nå vil eie hele selskapet alene.