Liqui Moly til båt

Liqui Moly til båt

Tyske Liqui Moly har i 60 år produsert tilsetningsmidler for bilfolket. Nå er de bredt inne på båt og en av Norges store båtutstyrsgrossister skal distributere.

 

For knapt to år siden lanserte den tyske eksperten på olje- og tilsetningsstoffer en ny produktserie for båter. Denne skal nå forhandles og distribueres av Flak AS fra Kristiansand. «Vi ønsker å bidra til at båteierne kan bruke mindre penger på vedlikehold og reparasjoner, oppleve færre problemer og komme trygt i havn», sier Jan Volk, som er ansvarlig for det maritime forretningsområdet i en pressemelding.

LIQUI MOLY har 60 års erfaring med å beskytte og opprettholde ytelsen til bilmotorer. Denne erfaringen kommer godt med når selskapet utvikler maritime produkter. Kjetil Flak er eier av Flak AS og sier at LIQUI MOLY har vært et sterkt merke i bilbransjen i flere tiår. - Denne suksessen vil vi nå forsette til glede for båtfolket, sier flak.

Båtmotorer har andre utfordringer enn bilmotorer: lengre stillstand, kontinuerlig tomgangskjøring, saltvann og problemer med dieseldyr. Motoroljene og tilsetningstoffene har derfor blitt utviklet spesifikt for sjøbruk.

I tillegg til motoroljer og tilsetningsstoffer tilbyr LIQUI MOLY girolje, fett, pleie- og serviceprodukter for båter.
LIQUI MOLYs bilkjemiske sortiment omfatter rundt 4000 produkter: motoroljer og tilsetningstoffer, fett og pastaer, sprayer og bilpleie, klebe- og tetningsmidler. LIQUI MOLY, som ble grunnlagt i 1957, utvikler og produserer utelukkende i Tyskland.

(Redigert pressemelding}

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Her trykker toppledelsen i Bavaria på restart-knappen når det første skroget ble tatt ut av forma i produksjonslinjen. (Foto: Bavaria Yachts)
Bavaria Yachts sine båter skal igjen produseres 100 prosent i Tyskland, og skal bære kvalitetsbetegnelsen «Made in Gibestadt», melder bransjebladet Boatingindustry.
I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099 (bildet), en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
Det satses seriøst på elektrisk fremdrift for mellomstore og raske båter fra 20 til 30 fots lengde i pionerbedriften Evoy AS i Florø. I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099, en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
MICORE: Svenske Micore er tilbake i Norge - nå med Honda eller Tohasu på hekken.
Den svenske båtprodusenten Micore vil tilbake på det norske markedet. Det er nå innledet et distribusjonssamarbeid, der Micore står for levering av båter og Kellox/Loxkel motorer fra Honda og Tohatsu.
Formene til "storsjarken" bygges på Sri lanka
Erling Viksund har bygget over 1000 sjarker og et stort antall fritidsbåter. Han kjent på både god medvind og hard motvind, men nekter å gi opp. I en alder av 80, er han i gang igjen.
Diskret og harmonisk «råtass»
Egil Ranvig, Hydrolift-grunder og sjef/designer/konstruktør av Cormate-båtene, er en av de få helnorske båtprodusentene som får den internasjonale fiffen til å heve på øyenbrynene. Nå har han gjort det igjen.
Er du ute etter de absolutt siste tiendedels knopene på topp, kan det hende du kan finne dem med Livorsis steppede trimplan, som er konstruert for å oppnå mindre våt flate og redusert vannmotstand i de høye hastighetene.
FISKESCOOTER: Sea-Doo Pro Fish er designet for hobbyfiskeren.
Vannscooter bare et leketøy? Slett ikke. Nå kommer den nye generasjonen fra Sea-Doo som har opplevelse og enda større nytte i fokus. Nyheten Fish Pro er konstruert for hobbyfiskeren, men den kan utmerket brukes til mer.
Obligatorisk fritidsbåtregister skal utredes sammen med evaluering av returordning for kasserte fritidsbåter.