Lett el-påhenger

Lett el-påhenger

Med en motorvekt på 6,5 kg og en batteripakke på 2,8 kg er EP Carry både lett å hanskes med og grei å stue bort. Lettest på markedet, hevder produsenten.

Motoren er beregnet på joller, robåter og annet «flytetøy» på under tre meter og 300 kg, opplyser produsenten. Det blir ofte lett akrobatikk når en påhenger skal monteres på jolla som flyter ved moderfartøyet. Jo mindre båt og jolle, jo mer akrobatikk. Med denne lettvekteren burde det være mulig med en motorisert lettbåt til selv de minste turbåtene. Ikke minst er en slik motor midt i blinken for minstens første møte med båtmanøvrereing, - både sakte, trygt og stillegående. For deg som pakker bort den oppblåsbare underveis er en slik løsning verdt å overveie.

Grei rekkevidde

De fleste jollene vil oppnå mellom 3,3 og 4,5 knop og på full gass vil rekkevidden være 1 time = 3,3 til 4,5 Nm, på halv gass 2 timer = 5 til 7 Nm og på sakte fart 3 - 7 timer = 7 til 11 Nm.

    Den lange styrekulten er laget slik for at det skal være komfortabelt å sitte i båten, kombinert med at den er vektarm for å heve motoren hvis du skal inn på grunt vann. Da slipper du å lene deg over akterspeilet for å tilte opp motoren. Undervannshuset er vannsmurt.

Mer på: https://www.electricpaddle.com/

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

NY GENERASJON: AMT 210 DC representerer en ny generasjon daycruisere fra Finland. (Foto: Amund Rich. Løken).
Nye 210 DC er finske AMTs siste bidrag i et stadig voksende marked for daycruisere. Nyheten vises på «Sjøen for alle» på Lillestrøm denne uken.
Den er den minste i Ibiza-rangen, men den har avgjort et Ibiza-gen i seg, nyheten Ibiza 450 Roto, den nye ungdomsbåten fra Ibiza som kan leveres med motorkraft opp til 25 hester. Båten som fredag skal tildeles en fortjent vinner er utstyrt med en Yamaha 9
En av nyhetene på årets utgave av båtutstillingen «Sjøen for alle» er Ibizas rotasjonsstøpte ungdomsbåt 450 Roto. Fredag kan du vinne den her på messen, sier Morgenklubbens Geir Schau.
Amerikansk båtindustri er mangesidig og markedet er stort nok til at noen lever godt design du ikke ofte ser. Danalevi Powerboat er en av disse og de lever godt på designlinjer fra den tiden amerikanske biler var ekte «Amerikanere».
62 knop med twin Mercury R400 koplet til Mercury Racing Digital Zero Effort throttles er kort hva du kan vente deg som standardlevering hvis du kjøper en Sunseeker Hawk 38.
Bowridere med sitteplasser forut har ikke fått norsk navn. Det har forsåvidt ikke RIB heller. Uansett: Capelli er tidlig ute med kombinasjonen av de to.
Når ting med O-ringer blir vanskelige å ha med å gjøre og går tregt, kan du forlenge livet til O-ringen med WD 40. Spraying av gummi over lengre tid mener mange kan føre til at gummien morkner.
Nye vidundersprayer popper opp, men WD 40 er fortsatt en av de seiglivede kongene på haugen. Super på mekanikken og elektronikken, men også grei til å impregnere båtsko og støvler og over 100 andre jobber i hverdagen både her, der og ikke minst: ombord.
Det er skumle tider for båter som ligger utpå. Spesielt de åpne eller delvis åpne som samler mye snø. Med meldinger om mildvær og frost om hverandre, er det all grunn til å ta en tur nedom havna med snøskuffa eller øsekaret.
SKYTER FART: Nordkapp Boats blir tilført markedskraft med Frydenbø Marine som ny hovedeier.
Frydenbø Marine og Nordkapp Boats har siden 2001 hatt et fruktbart samarbeid om produksjon og distribusjon av båt- og motor i Skandinavia. Nå rigger de seg for fremtiden med Frydenbø Marine som ny hovedeier.