Lett el-påhenger

Lett el-påhenger

Med en motorvekt på 6,5 kg og en batteripakke på 2,8 kg er EP Carry både lett å hanskes med og grei å stue bort. Lettest på markedet, hevder produsenten.

Motoren er beregnet på joller, robåter og annet «flytetøy» på under tre meter og 300 kg, opplyser produsenten. Det blir ofte lett akrobatikk når en påhenger skal monteres på jolla som flyter ved moderfartøyet. Jo mindre båt og jolle, jo mer akrobatikk. Med denne lettvekteren burde det være mulig med en motorisert lettbåt til selv de minste turbåtene. Ikke minst er en slik motor midt i blinken for minstens første møte med båtmanøvrereing, - både sakte, trygt og stillegående. For deg som pakker bort den oppblåsbare underveis er en slik løsning verdt å overveie.

Grei rekkevidde

De fleste jollene vil oppnå mellom 3,3 og 4,5 knop og på full gass vil rekkevidden være 1 time = 3,3 til 4,5 Nm, på halv gass 2 timer = 5 til 7 Nm og på sakte fart 3 - 7 timer = 7 til 11 Nm.

    Den lange styrekulten er laget slik for at det skal være komfortabelt å sitte i båten, kombinert med at den er vektarm for å heve motoren hvis du skal inn på grunt vann. Da slipper du å lene deg over akterspeilet for å tilte opp motoren. Undervannshuset er vannsmurt.

Mer på: https://www.electricpaddle.com/

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Endre Solvang i KNBF er lang med alvorstynget enn hva dette bildet viser. KNBFs søknad om momsrefusjon på vegne av båtforeningene er avslått.
Vi oppfyller kriteriene til momsrefusjon. Derfor stiller vi oss uforstående til avslaget og er svært skuffet, sier generalskretær Endre Solvang i KNBF. Dersom KNBFs klage ikke fører frem vil norske båtforeninger få 12 millioner færre kroner å rutte med kommende år.
VIL KLAGE: Cecilie Klem i KNBF sier arbeidet med å klage på vedtaket allerede er i gang. Generalsekretær Endre Solvang har ikke vært tilgjengelig for kommentar.
Kulturdepartementet har avslått KNBFs søknad om momskompensasjon på over 12 millioner kroner.
OPPLEVELSE: Snekkeskipper Roy Olsen står til rors i sin Polar 770 i det de passerer Eiffeltårnet i Paris. Foto: Privat.
Husker du pensjonistparet som dro ut fra Tjøme i en Polar 770 med Paris som mål? Etter mange etapper på Europas vannveier er de endelig fremme.
SAMMEN: Loxkel med Tohatsu slår seg sammen med Kellox og Honda.
Selskapene AS Kellox og Loxkel AS slår seg sammen til ett selskap.
ASKELADDEN P92 SUV er på plass på "Båter i sjøen".
Askeladden lanserer den lukkede styrhusbåten P92 SUV, og slår med det sammen to ulike målgrupper i én og samme båt. Du kan se den på «Båter i sjøen». Se bildene og les mer på www.batmagasinet.no.
Over 300 store og små båter ligger til kai på Aker Brygge. Noen er kuriøse. Andre store og dyre. Noen har verdenspremiere. – og noen har vi sett før. Allerede første dag melder flere importører og forhandlere om godt salg.
VERDENSPREMIERE: Sunseeker lanserer sin nye Hawk 38 på "Båter i Sjøen".
På Skandinavias største flytende båtmesse på Aker Brygge har det aldri vært utstilt så mange store eksklusive båter som i år. Luksusprodusenten Sunseeker dropper Cannes Yachting Festival og legger premieren på sin nyhet Hawk 38 sin til Båter i Sjøen i Oslo som åpner torsdag.
TRANGT: I år blir det trangt om plassen på "Båter i sjøen", sier Leif Bergaas i Norboat. Foto: Norboat.
– Vi skulle gjerne hatt mer plass, for i år blir det smekkfullt, sier Leif Bergaas, daglig leder i Norboat – Båtbransjeforbundet i Norge. Torsdag åpner Skandinavias største båtmesse på Aker Brygge i Oslo.