Kleven tungt inn på superyachtmarkedet

f1ZegOUTTNKV23YTbTTf_Ulysses-yacht-nearing-completion-Kleven-116-metres-1280x720.jpg

Den 116 meter lange «Ulysses», som nå nærmer seg ferdiggjøring i Tyskland.
Den 116 meter lange «Ulysses», som nå nærmer seg ferdiggjøring i Tyskland.

Kleven tungt inn på superyachtmarkedet

To måneder etter at det ble kjent at verdens ledende superyachtverft, Lürssen Group, var del av en investorgruppe som kjøpte 40 prosent av Kleven-verftet, kommer meldingen om bygging av en ny 100 meters ekspedisjonsyacht.

Kleven har skrevet kontrakt med Lürssen om å levere yachten til en «ikke navngitt kunde». De har allerede bygget to tilsvarende yachter, og den nye skal bygges og utstyres teknisk ved det norske verftet før hun seiler til Lürssens Blohm+Voss verft i Hamburg for endelig utrustning, melder internettsidene til Boatinternational.

    Ståle Rasmussen hos Kleven Maritime AS sier at han er meget stolt av at de har blitt valgt som samarbeidspartner av Lürssen, som har mer enn 140 års erfaring fra yachtmarkedet.

    -Vår lange erfaring med avanserte offshore-fartøyer er vår styrke, og vi håper dette blir vår inngang i et spennende marked, sier Klevens-sjefen. Trenden i markedet er helt klar. Lystfartøyer bygd for røffe forhold blir mer og mer populære. Klevens siste er den 116 meter lange «Ulysses», som nå nærmer seg ferdiggjøring i Tyskland.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

REKORD: Med varmen kom også kjøpelysten på båt, melder bransjeorganisasjonen Norboat. Foto: Amund Rich.Løken
Båtsalget i Norge har eksplodert takket være den varmeste maimåned på 100 år. – Det har nok aldri blitt solgt flere båter på én måned i Norge noen gang, sier bransjesjef.
GODT SALG: Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang selger godt med båter mens jakten på nye eiere i Tyskland fortsetter. (Foto: Amund Rich. Løken).
Samtidig som jakten på ny langsiktig eier pågår, melder Bavaria at produksjonen av fritidsbåter i Giebelstadt går for fullt. I en pressemelding i dag bekreftes det at 30 båter har forlatt produksjonshallene på vei til kunder verden over i løpet av de siste to ukene. Alle 600 ansatte er i full jobb.
Elegant løsning med innbygde påhengene.
Delvis innbygde påhengere er utgangspunktet for de nye «Neo»-modellene til Greenline, som fortsetter sin linje med å utvikle miljøvennlige motorbåter. Denne gangen med den elegante skapningen «NEO».
Neste års London Boat Show er avlyst. Messa skulle ha gått fra 9. til 13. januar , men er altså avlyst. Ifølge arrangørene på grunn av «for lav interesse fra utstillere på grunn av misnøye med messa i alminnelighet, varighet og plassering».
Vask og fjerning av ruskjell og groe på den oppblåsbare, er enklere enn du tror. Vi har brukt «kjøkkenbenkverktøy» og vaskemiddelet og polermiddelet fra Blue Marine i 11 år, og Achillesen er like fin.
Yamaha tar igjen ledelsen i antall hestekrefter blant storprodusentene av påhengere. Med en ny 5,6 liters V-åtter på 425 hk i den største utførelsen, setter produsenten en ny standard.
Ny teknologi fra R35 skal brukes i nye modeller.
Princess melder om det høyeste salget i sin 53-år gamle historie og varsler nye modeller i 2019. Den nye R35 (illustrasjon), skal etter sigende inneholde innovasjoner som kommer igjen i andre nye modeller.
Den nye R 35, skal bli banebrytende ifølge Princess.
Princess melder om det høyeste salget i sin 53-år gamle historie og varsler nye modeller i 2919. Den nye R35 (illustrasjon), skal etter sigende inneholde innovasjoner som kommer igjen i andre nye modeller.