Klassens letteste 4-taktere fra Tohatsu

Tohatsu_New_Outboard_engines_2018749A7685.jpg

LETTE: Tohatsu lanserer en serie moderne, lette 4-taktere med batterifri elektronisk insprøytning (EFI).
LETTE: Tohatsu lanserer en serie moderne, lette 4-taktere med batterifri elektronisk insprøytning (EFI).

Klassens letteste 4-taktere fra Tohatsu

Tohatsu innleder det nye året med tre nye utenbordsmotorer. I følge produsenten er nyhetene markedets letteste 4-taktere, MFS9,9E Sport, MFS15E og MFS20E, med batterifri elektronisk innsprøytning (EFI).

– Innovativ teknologi fra Tohatsu har banet vei for utviklingen av klassens letteste EFI-utenbordsmotorer. Den lave vekten kombinert med god ytelse, lav motorstøy, lite vibrasjon og høy driftssikkerhet gir oss motorer som treffer blink på hva som er viktig for forbrukerne i vårt marked, sier salgssjef hos importør Loxkel AS, Ole Melbye.
Bedre drivstofføkonomi
Nyhetene bygger på den samme teknologien som ligger til grunn for alle båtmotorer fra Tohatsu. Oppstarten går raskt og enkelt uten bruk av choke, akselerasjonen er jevn og stabil i alle hastigheter, heter det i en pressemelding i dag.
-En annen fordel med EFI-motorene sammenlignet med tidligere forgassermotorer, er bedre drivstofføkonomi. Motorens kompakte design, der veiv- og drivaksel er flyttet 30 mm fremover, gjør blant annet at balansepunktet er flyttet 26 prosent i forhold til tidligere modeller – en klar fordel når motorene skal tiltes opp bak på båten, sier Melbye.
Mer enn et nytt designkonsept
-Motorene viderefører designkonseptet Light Weight ECO Sport, kjent fra MFS50- og 40A-modellene. Designen ble et naturlig valg da årets nyheter ble sluppet, men handler om så mye mer enn bare estetikk. Tohatsus utvikling og design skal aldri gå på kompromiss med effekt, kvalitet eller pålitelighet. Mottagelsen motorene får verden over, tyder på at Tohatsu lever opp til denne målsettingen, sier Ole Melbye.

20 HK: En lett 20-hester er blant nyhetene  fra Tohatsu.
20 HK: En lett 20-hester er blant nyhetene fra Tohatsu.
 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

FOTO: THIERRY AMELLER PHOTOGRAPHY KLEVEN
Facebook-gründer Mark Zuckerberg skal ha kjøpt en av «Ulysses» yachtene, som er bygd av Kleven-verftet i Norge.
Alukin C 950
Når får vi se den første aluminiumsbåten med Nimbus-merket på? Nimbus har nemlig gått inn som deleier i den Norrtäljebaserte aluminiumsbyggeren, Alukin. I første omgang blir båtene inkludert i Nimbus båtserie.
Studenter har laget varianten av kamuflasjen fra første verdenskrig.
Princess flesker til med solid selvskryt om «hemmeligheten» og mener selv den nye modellen bringer raske båter opp på et nytt nivå. Selvskryt skal man lytte til, for det kommer fra hjertet, er det mange som mener.
Dette er «Wawe Boat 444» med vannscoooteren «docket» i posisjon akterut.
Man tager en "Wawe Boat 444", monterer en vannscooter akterut, og vips; du har en potensiell 50-knoper.
Systemet som nå er under Navico-paraplyen. (Foto: Lars Åke Redeén)
Elektronikkselskapet Navico (Simrad, Lowrance, B&G) har kjøpt Yacht Defined Sweden AB og HOC Yachts AB. Dermed åpnes verdensmarkedet for de to meget ekspansive svenske selskapene som ble etablert i 2016 og 2014.
LETTE: Tohatsu lanserer en serie moderne, lette 4-taktere med batterifri elektronisk insprøytning (EFI).
Tohatsu innleder det nye året med tre nye utenbordsmotorer. I følge produsenten er nyhetene markedets letteste 4-taktere, MFS9,9E Sport, MFS15E og MFS20E, med batterifri elektronisk innsprøytning (EFI).
Nimbus Weekender 9 (W9) er den første modellen i en serie på ni fra den svenske båtbyggeren. Etter reorganiseringen aner vi konturene av at det satses bevisst på den moderne motorbåtbrukeren.
Ikke før har XO lansert «DFNDR» (på Land Rover-språket «Defender»), så er de klare me den Explorer. Lanseringen er på Düsseldorfmessen, som nå er nummer en messen i Europa.