- Kina-kvaliteten holdt ikke mål

VA1Y2779.jpg

HJEM IGJEN: Arne Skauen flytter produksjon fra Kina til Norge. Foto: Amund Rich. Løken.
HJEM IGJEN: Arne Skauen flytter produksjon fra Kina til Norge. Foto: Amund Rich. Løken
Sleipner flagger produksjonen hjem:

- Kina-kvaliteten holdt ikke mål

Sleipner i Fredrikstad flagger hjem produksjon av deler til vinsj fra Kina. Kvaliteten holdt ikke mål.

Vi lager mekaniske produkter hvor vi setter sammen mange deler. Det vi fikk fra Kina var ikke presist nok, sier Arne Skauen som leder Sleipner Motor i Fredrikstad til E24. Det er forklaringen på hvorfor hjørnestensbedriften flagger hjem produksjonen fra Kina.
Det er tre år siden Sleipner kjøpte Engbo i Tønsberg hvor halvparten av delene til vinsjproduksjonen fant sted i Kina.
– Nå er store deler av den produksjonen hentet hjem. Det har gitt oss høyere kvalitet til en konkurransedyktig pris, sier Skauen til nettstedet.  
– Det bekrefter vårt inntrykk: Med hjemflagging ser bedriftene at de får bedre kontroll, kortere leveringstid og høyere kvalitet, sier NHO-sjef Kristin Skogen Lund.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

1000 HK: Her er Volvo Pentas nye monster på 1000 hk.
Er det rå kraft som gjelder, kan du kjøpe Volvo Pentas nyhet D13 på 1000 hk. Dette er den hittil kraftigste dieselmotorene svenskene har laget.
SEILER IGJEN: Gledens dag i Tønsberg. Saga Oseberg får lov til å seile igjen. Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB scanpix.
Nærings- og fiskeridepartementet har omgjort deler av Sjøfartsdirektoratets vedtak, slik at Saga Oseberg igjen kan seile med passasjerer i Tønsberg havn.
VOLVO-MOTORER: De skal fortsatt hete 7 og være verdens største utenbordsmotorer, men nå er Volvo Penta hovedeier.
Volvo Penta har blitt hovedaksjonær i amerikanske Seven Marine som produserer verdens kraftigste utenbordsmotorer.
SKROGVASK: Med børster under båten rengjør denne maskinen båten raskt og effektivt.
Nå er det slutt på tidkrevende båtpuss og bruk av bunnstoff full av giftige tungmetaller. Nå kan båteierne i Asker gjøre båtvasken unna på 15 minutter, og det mens båten ligger i vannet!
SANK: Seilbåter mest utsatt for grunnstøting, viser TØI-rapport. Foto: Foto: 330 SKVADRONEN/NTB/SCANPIX
Seilbåter går oftere på skjær, men raske motorbåter er mer utsatt for alvorlige ulykker, viser en fersk rapport fra Trafikkøkonomisk Institutt. Den forteller også at navigasjonsutstyr øker risikoen for uhell.
I helgen er det klart for årets bryggemarked på Holmen Slipp i Asker. Karline Zogbaum og daglig leder på slippen, Gretha Zogbaum ønsker velkommen.
I morgen er det igjen klart for bryggemarked på Holmen Slipp i Asker, for sjette år på rad.
SOSIAL: I Bavaria E34 er skipperen godt integrert med sine passasjerer.
Bavaria har utviklet en ny modell i sin E-serie. Denne gang en 34-foter som utmerker seg med imponerende plassutnyttelse.
TREKKER SEG UT: Henrik Solli trekker seg fra videre samarbeid med broren Pål i Goldfish.
Sollie-brødrene har bestemt seg for å avslutte et 20 år langt samarbeid Etter en intens diskusjon vil Henrik Sollie fratre sin stilling som markedssjef. Han forlater også styret og overfører aksjeposten sin til broren Pål, som nå vil eie hele selskapet alene.