Italienske Princess-linjer

Italienske Princess-linjer

Du vet at når båters lengde oppgis i meter, økes avstanden til lommeboken for en vanlig lønnsmottaker mange ganger proporsjonalt med antall meter lengde på båten. Princess nye 26 meter er intet unntak.

Engelskmennene har hatt solide tak på storbåtmarkedet og ser også ut til å ha lagt nedgangstidene langt bak seg. Det satses på ekspansiv produktutvikling. Den nye Princess Y 85 er utviklet med egne folk og «huskonstruktører» fra engelske Olesinski design. I tillegg har man fått hjelp av toppene innen bildesign hos italienske Pininfarina, og den italienske påvirkningen er iøyenfallende. 

Her blir det ikke trangt rundt skuldrene.
Her blir det ikke trangt rundt skuldrene.

En duft av en finere verden

Princess  har avslørt sin nye Y85 og følger opp med to nye: Y75 og Y88. Disse modellene er gjennom håndbygde og man har fokusert på å bygge en båt med stort innervolum, kombinert med avansert ekstern design. 

    Båten kan leveres både med og uten hardtop til den enorme flybridgen som leveres med «wet bar», grill, kjølemuligheter og godt med solsenger. Hydraulisk badeplattform hører selvsagt med.

«Skreddersøm»

Båten kan tilpasses kjøperens ønsker på flere områder. For deg som satser (som seg hør og bør) på betalt mannskap, kan «brua» adskilles fra boområdene. Båten skal klare 33 knop med de største doble V-12 MAN dieslene på 1900 hester hver. 

    Princess hevder at deres skrogdesign skal gi 13 prosent lavere drivstoffkostnadere, uten å gå i detalj om i forhold til hva.

 

Data:

Lengde:                26,2 m

Bredde                  6,3 m

Dyptgående:         1,77 m

Vekt:                  66,5 tonn

Drivstoff:            11000 liter

Vann:                 1500 liter

Deptik:                600 liter

Motorer:             2 x V12 MAN på enten 1800 eller 1900 hk hver.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Volvo-Penta eide og amerikanske Seven Marine, har fått sine gigant v-åttere godkjent etter CE-reglene. Nå kan du med andre ord børste støvet av lommeboka.
Lad opp batteriene til topp, og kople dem fra.
Det nærmer seg opplagstid. Her er den beste metoden for å bevare «batteritanken», slik at de møter neste sesong i topp form. Og igjen: Det enkle er ofte det beste.
FORNØYD: Den norske Bavarioa-importøren Lars Erik Solvang er strålende fornøyd med at nye eiere er på plass i det tyske konsernet.
Dagen i dag er en gledens dag både i Giebelstadt i Tyskland og i Leangbukta i Asker. En ny solid investor er endelig på plass hos Bavaria Yachtbau. Den tyske båtprodusenten har levd i uvissthet helt siden selskapet ble satt under administrasjon i april i år.
18-foteren
Erling Sande AS har startet import de amerikanske Four Winns-båtene, og viste to av dem på «Båter i sjøen». De har tradisjonelt levert båter for hekkaggregater, men har nå satt full fart på påhengermodeller.
Da Toyota skulle lage sitt prestisje-merke, ble de beste folkene på «bruket» sendt i tenkeboksen. Det skal bli spennende å se om det gode navnet og ryktet som bilene har fått, forflytter seg til sjøen. Dessverre vil nok prisen ligge på et nivå utenfor rekkevidden til de fleste av oss.
Stødig, trygg og vedlikeholdsfri landstedsbåt i ordets beste forstand.
Roto i Slovenia er ledende på sandwich rotostøping og Helge Duus hos Ibiza så igjen muligheter. Nyskapningen, som har verdenspremiere på helgens «Båter i sjøen», er stiv, praktisk og antakelig best av alt: Stabil, vedlikeholdsfri og trygg.
300 BÅTER: I dag åpner den flytende båtutstillingen i Oslo med over 300 båter.
I dag åpner «Båter i sjøen» på Aker Brygge i Oslo. Båtmagasinet er selvfølgelig på plass og deler gjerne opplevelsen med våre lesere og følgere. Følg oss på Facebook og bli med i trekningen av billetter.
Marex nye 360 «Cabriolet cruiser» er en helplanende båt med en enorm, fleksibel uteplass, mye takket være at man rett og slett hopper over salongareale under dekk. En god tanke. Båten har planlagt premiere på Düsseldorfmessen i januar.