Italienske Princess-linjer

Italienske Princess-linjer

Du vet at når båters lengde oppgis i meter, økes avstanden til lommeboken for en vanlig lønnsmottaker mange ganger proporsjonalt med antall meter lengde på båten. Princess nye 26 meter er intet unntak.

Engelskmennene har hatt solide tak på storbåtmarkedet og ser også ut til å ha lagt nedgangstidene langt bak seg. Det satses på ekspansiv produktutvikling. Den nye Princess Y 85 er utviklet med egne folk og «huskonstruktører» fra engelske Olesinski design. I tillegg har man fått hjelp av toppene innen bildesign hos italienske Pininfarina, og den italienske påvirkningen er iøyenfallende. 

Her blir det ikke trangt rundt skuldrene.
Her blir det ikke trangt rundt skuldrene.

En duft av en finere verden

Princess  har avslørt sin nye Y85 og følger opp med to nye: Y75 og Y88. Disse modellene er gjennom håndbygde og man har fokusert på å bygge en båt med stort innervolum, kombinert med avansert ekstern design. 

    Båten kan leveres både med og uten hardtop til den enorme flybridgen som leveres med «wet bar», grill, kjølemuligheter og godt med solsenger. Hydraulisk badeplattform hører selvsagt med.

«Skreddersøm»

Båten kan tilpasses kjøperens ønsker på flere områder. For deg som satser (som seg hør og bør) på betalt mannskap, kan «brua» adskilles fra boområdene. Båten skal klare 33 knop med de største doble V-12 MAN dieslene på 1900 hester hver. 

    Princess hevder at deres skrogdesign skal gi 13 prosent lavere drivstoffkostnadere, uten å gå i detalj om i forhold til hva.

 

Data:

Lengde:                26,2 m

Bredde                  6,3 m

Dyptgående:         1,77 m

Vekt:                  66,5 tonn

Drivstoff:            11000 liter

Vann:                 1500 liter

Deptik:                600 liter

Motorer:             2 x V12 MAN på enten 1800 eller 1900 hk hver.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Endre Solvang i KNBF er lang med alvorstynget enn hva dette bildet viser. KNBFs søknad om momsrefusjon på vegne av båtforeningene er avslått.
Vi oppfyller kriteriene til momsrefusjon. Derfor stiller vi oss uforstående til avslaget og er svært skuffet, sier generalskretær Endre Solvang i KNBF. Dersom KNBFs klage ikke fører frem vil norske båtforeninger få 12 millioner færre kroner å rutte med kommende år.
VIL KLAGE: Cecilie Klem i KNBF sier arbeidet med å klage på vedtaket allerede er i gang. Generalsekretær Endre Solvang har ikke vært tilgjengelig for kommentar.
Kulturdepartementet har avslått KNBFs søknad om momskompensasjon på over 12 millioner kroner.
OPPLEVELSE: Snekkeskipper Roy Olsen står til rors i sin Polar 770 i det de passerer Eiffeltårnet i Paris. Foto: Privat.
Husker du pensjonistparet som dro ut fra Tjøme i en Polar 770 med Paris som mål? Etter mange etapper på Europas vannveier er de endelig fremme.
SAMMEN: Loxkel med Tohatsu slår seg sammen med Kellox og Honda.
Selskapene AS Kellox og Loxkel AS slår seg sammen til ett selskap.
ASKELADDEN P92 SUV er på plass på "Båter i sjøen".
Askeladden lanserer den lukkede styrhusbåten P92 SUV, og slår med det sammen to ulike målgrupper i én og samme båt. Du kan se den på «Båter i sjøen». Se bildene og les mer på www.batmagasinet.no.
Over 300 store og små båter ligger til kai på Aker Brygge. Noen er kuriøse. Andre store og dyre. Noen har verdenspremiere. – og noen har vi sett før. Allerede første dag melder flere importører og forhandlere om godt salg.
VERDENSPREMIERE: Sunseeker lanserer sin nye Hawk 38 på "Båter i Sjøen".
På Skandinavias største flytende båtmesse på Aker Brygge har det aldri vært utstilt så mange store eksklusive båter som i år. Luksusprodusenten Sunseeker dropper Cannes Yachting Festival og legger premieren på sin nyhet Hawk 38 sin til Båter i Sjøen i Oslo som åpner torsdag.
TRANGT: I år blir det trangt om plassen på "Båter i sjøen", sier Leif Bergaas i Norboat. Foto: Norboat.
– Vi skulle gjerne hatt mer plass, for i år blir det smekkfullt, sier Leif Bergaas, daglig leder i Norboat – Båtbransjeforbundet i Norge. Torsdag åpner Skandinavias største båtmesse på Aker Brygge i Oslo.