Ibiza utfordrer Pioner

Ibiza 450_RGB styrekonsoll .jpg

Stødig, trygg og vedlikeholdsfri landstedsbåt i ordets beste forstand.
Stødig, trygg og vedlikeholdsfri landstedsbåt i ordets beste forstand.
"Båter i sjøen"

Ibiza utfordrer Pioner

Roto i Slovenia er ledende på sandwich rotostøping og Helge Duus hos Ibiza så igjen muligheter. Nyskapningen, som har verdenspremiere på helgens «Båter i sjøen», er stiv, praktisk og antakelig best av alt: Stabil, vedlikeholdsfri og trygg.

Bæreevnen er solid og midt i blinken som enkel helårs fiskebåt for nære farvann, som dagsturbåt eller trygg ungdomsbåt.  Ibiza 450 er altså produsert i rotasjonsstøpt sandwich, som er en ny produksjonsteknikk for båter.  

    Produksjonen finner sted hos Europas ledende produsent innenfor roto –molding, Roto i Slovenia.  Mange konkurrenter tilbyr noe som ligner, men disse er i enkelt laminat og mer utsatt for oppsprekking og frostskader hevder Ibiza Boats AS i en pressemelding..

    Båten har to store låsbare stuverom, langsgående integrerte rekker i hele båtens lengde og solide håndtak for entring via baug.  Leveres med styrekonsoll (ekstrautstyr) med plass til instrumentering og kartplotter.

 

Pris på messen: (u. motor) er kr 34899,- inkl rekker, eller 42 999,- med rekker, konsoll og vindskjerm

 

Data:

Lengde:        4,50 m

Bredde:         1,80 m

Vekt uten motor:    200 kg

Motor u. styrekonsoll:    9,9-20 hk

Motor m. styrekonsoll:    20-40 hk.

 

 

 

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Cox Powetrain sier at deres 300 hk diesel påhenger er konstruert for å vare «tre ganger lenger» og ha 25 prosents lenger rekkevidde enn tilsvarende bensinmotorer.
Vetus lanserer nye børsteløse thrustere på verdens største utstyrsmesse, METS i Amsterdam. «Bow Pro Boosted» har integrert lader som skal både skal gi økt truster-effekt og lade batterier.
Her er de aller første bildene på Nimbus T11. Båten har verdenspremeiere på Boot i Düsseldorf i januar. T11 blir foreløpig flaggskipet i den nye serien til den svenske produsenten, som innledet det nye programmet med Weekender 9 (W9) som kom for nøyaktig ett år siden.
I disse dager lanserer Yanmar drev på alle fem sine 4 LV motorer med drev. De japanske dieslene har mange venner i Norge, - basert på gjennomgående bra kvalitet og bra driftssikkerhet.
Marex sanker priser, og vel fortjent. Nå har Marex 310 Sun Cruiser blitt kåret til «årets motorbåt på inntil 40 fot» av andre produsenter og den kroatiske båtkatalogen NauCAT.
Her trykker toppledelsen i Bavaria på restart-knappen når det første skroget ble tatt ut av forma i produksjonslinjen. (Foto: Bavaria Yachts)
Bavaria Yachts sine båter skal igjen produseres 100 prosent i Tyskland, og skal bære kvalitetsbetegnelsen «Made in Gibestadt», melder bransjebladet Boatingindustry.
I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099 (bildet), en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
Det satses seriøst på elektrisk fremdrift for mellomstore og raske båter fra 20 til 30 fots lengde i pionerbedriften Evoy AS i Florø. I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099, en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
MICORE: Svenske Micore er tilbake i Norge - nå med Honda eller Tohasu på hekken.
Den svenske båtprodusenten Micore vil tilbake på det norske markedet. Det er nå innledet et distribusjonssamarbeid, der Micore står for levering av båter og Kellox/Loxkel motorer fra Honda og Tohatsu.