Heder og ære til båtsportarrangør

Tønsberg båtrace.jpg

PUBLIKUMSVENNLIG: Tønsberg Båtrace/Re Motorsport er kåret til årets beste arrangør, ikke minst fordi publikum alltid slutter opp om arrangementene. Foto: Amund Rich. Løken.
PUBLIKUMSVENNLIG: Tønsberg Båtrace/Re Motorsport er kåret til årets beste arrangør, ikke minst fordi publikum alltid slutter opp om arrangementene. Foto: Amund Rich. Løken.

Heder og ære til båtsportarrangør

Under den årlige motorsportgallaen på Norges Motorsport Forbunds ting på Gardemoen nylig, ble Tønsberg Båtrace/ Re Motorsport kåret til «Norges beste motorsport arrangement».

I juryens begrunnelse heter det at «Årets arrangør har oppnådd et godt samarbeid med lokalt næringsliv og myndigheter. Tønsberg Båtrace har vist at Motorsport er publikumsvennlig og lagt til rette for action tett på publikum.
Stor publikumsinteresse
Årets arrangør samlet 15 nasjoner til VM feiring i Tønsberg der 26 deltagere konkurrerte om VM-poeng i Formel 2. For tredje året på rad fikk publikum komme tett på action i havnen, og også statsministeren tok turen midt i valgkampen.
"I tråd med vår visjon"
-Tønsberg båtrace er forbilde på et publikumsdrevet idrettsarrangement i tråd med vår visjon om å fremme motorsportglede til folket, men også i forhold til samarbeid med frivillige, næringsliv, Tønsberg kommune, havnemyndigheter og Vestfold fylkeskommune, sa forbundets president Per Velde i sin tale.
"Utrolig stolt"
Jeg er utrolig stolt, dette synes jeg er vel fortjent heder og ære til alle som står bak arrangementet, sier Joyce Christine Andersen, daglig leder i Tønsberg Båtrace. Hun trekker spesielt frem den store frivillige innsatsen som ligger bak.
- Uten heiakulturen i Tønsbergregionen tro jeg neppe vi hadde fått det til, sier en stolt primus motor  Frode Sundsdal

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Her trykker toppledelsen i Bavaria på restart-knappen når det første skroget ble tatt ut av forma i produksjonslinjen. (Foto: Bavaria Yachts)
Bavaria Yachts sine båter skal igjen produseres 100 prosent i Tyskland, og skal bære kvalitetsbetegnelsen «Made in Gibestadt», melder bransjebladet Boatingindustry.
I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099 (bildet), en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
Det satses seriøst på elektrisk fremdrift for mellomstore og raske båter fra 20 til 30 fots lengde i pionerbedriften Evoy AS i Florø. I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099, en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
MICORE: Svenske Micore er tilbake i Norge - nå med Honda eller Tohasu på hekken.
Den svenske båtprodusenten Micore vil tilbake på det norske markedet. Det er nå innledet et distribusjonssamarbeid, der Micore står for levering av båter og Kellox/Loxkel motorer fra Honda og Tohatsu.
Formene til "storsjarken" bygges på Sri lanka
Erling Viksund har bygget over 1000 sjarker og et stort antall fritidsbåter. Han kjent på både god medvind og hard motvind, men nekter å gi opp. I en alder av 80, er han i gang igjen.
Diskret og harmonisk «råtass»
Egil Ranvig, Hydrolift-grunder og sjef/designer/konstruktør av Cormate-båtene, er en av de få helnorske båtprodusentene som får den internasjonale fiffen til å heve på øyenbrynene. Nå har han gjort det igjen.
Er du ute etter de absolutt siste tiendedels knopene på topp, kan det hende du kan finne dem med Livorsis steppede trimplan, som er konstruert for å oppnå mindre våt flate og redusert vannmotstand i de høye hastighetene.
FISKESCOOTER: Sea-Doo Pro Fish er designet for hobbyfiskeren.
Vannscooter bare et leketøy? Slett ikke. Nå kommer den nye generasjonen fra Sea-Doo som har opplevelse og enda større nytte i fokus. Nyheten Fish Pro er konstruert for hobbyfiskeren, men den kan utmerket brukes til mer.
Obligatorisk fritidsbåtregister skal utredes sammen med evaluering av returordning for kasserte fritidsbåter.