Han leder Bavarias nye internasjonale forhandlerforum

50730787_391482958077097_7973971904488800256_n.jpg

FORMANN: Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang er valgt inn som leder for Bavarias internasjonale forhandlerforum.
FORMANN: Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang er valgt inn som leder for Bavarias internasjonale forhandlerforum.

Han leder Bavarias nye internasjonale forhandlerforum

Lars-Erik Solvang er mannen som står i front for alle Bavaria-forhandlere verden når det skal formidles ønsker og behov inn til ledelsen i Giebelstadt.

Med 100 forhandlere i over 50 land har Bavaria mye å holde styr på og mange hensyn å ta. Samarbeidet med de enkelte forhandlere har alltid vært viktig for utvikling av båtene. For å benytte seg av den erfaring og nærhet forhandlerkorpset har til sine kunder og deres ønsker og behov, har konsernet nå etablert et slagkraftig samarbeidsforum, «Bavaria Dealer Board». Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang er formann i gruppen.
Villige til å lytte
-Et slikt «Bavaria Dealer Board» er en bekreftelse på at konsernet er villig til å lytte til sine forhandlere, sier den nyvalgte lederen.
- Gjennom alle de år jeg har vært forhandler, har jeg selv benyttet enhver anledning til å påvirke for å få levert båter som er tilpasset det norske markedet. Et eksempel på det er å få båter med vinsj akter som standard. Alle båtbrukere i Norge som koser seg i naturhavner må ha det. Her har vi lykkes. I stedet for kostbar ettermontering i Norge, blir nå båtene som skal til mitt markedet utstyrt med aktervinsj, sier han.
Skal argumentere og formidle
-Mine kolleger i andre land kjenner sine markeder og de spesielle ønsker og behov som er der. Nå blir det min oppgave å formidle og argumentere for det direkte til Bavaria-ledelsen i Giebelstadt. Heldigvis opplever vi stor vilje til å tilpasse produktene de enkelte lands behov, sier den nye formannen i den verdensomspennende forhandlerorganisasjonen til Bavaria.

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Polarcirkel med elmotor og batteripakke.
I oktober 2018, skrev Båtmagasinet om gründeren Leiv Stavøstrand, som forlot oljebransjen for å satse på grønn elektrisk fremdrift av både yrkesbåter og fritidsbåter. Nå materialiserer satsingen til gründeren og Evoy seg.
"Ulven" henspeiler til "ulv i fåreklær", - ikke helt uten grunn.
Blant glatte, blinkende superRIBer, fartsuhyrer, nydelige turbåter og mannehøye påhengere er det likevel «Ulven» som stikker av med betegnelsen «Messas villeste» på «Sjøen for alle» på Lillestrøm. Siste sjanse til et besøk på messa er i dag og i morgen.
NY GENERASJON: AMT 210 DC representerer en ny generasjon daycruisere fra Finland. (Foto: Amund Rich. Løken).
Nye 210 DC er finske AMTs siste bidrag i et stadig voksende marked for daycruisere. Nyheten vises på «Sjøen for alle» på Lillestrøm denne uken.
Den er den minste i Ibiza-rangen, men den har avgjort et Ibiza-gen i seg, nyheten Ibiza 450 Roto, den nye ungdomsbåten fra Ibiza som kan leveres med motorkraft opp til 25 hester. Båten som fredag skal tildeles en fortjent vinner er utstyrt med en Yamaha 9
En av nyhetene på årets utgave av båtutstillingen «Sjøen for alle» er Ibizas rotasjonsstøpte ungdomsbåt 450 Roto. Fredag kan du vinne den her på messen, sier Morgenklubbens Geir Schau.
Amerikansk båtindustri er mangesidig og markedet er stort nok til at noen lever godt design du ikke ofte ser. Danalevi Powerboat er en av disse og de lever godt på designlinjer fra den tiden amerikanske biler var ekte «Amerikanere».
62 knop med twin Mercury R400 koplet til Mercury Racing Digital Zero Effort throttles er kort hva du kan vente deg som standardlevering hvis du kjøper en Sunseeker Hawk 38.
Bowridere med sitteplasser forut har ikke fått norsk navn. Det har forsåvidt ikke RIB heller. Uansett: Capelli er tidlig ute med kombinasjonen av de to.
Når ting med O-ringer blir vanskelige å ha med å gjøre og går tregt, kan du forlenge livet til O-ringen med WD 40. Spraying av gummi over lengre tid mener mange kan føre til at gummien morkner.
Nye vidundersprayer popper opp, men WD 40 er fortsatt en av de seiglivede kongene på haugen. Super på mekanikken og elektronikken, men også grei til å impregnere båtsko og støvler og over 100 andre jobber i hverdagen både her, der og ikke minst: ombord.