Han leder Bavarias nye internasjonale forhandlerforum

50730787_391482958077097_7973971904488800256_n.jpg

FORMANN: Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang er valgt inn som leder for Bavarias internasjonale forhandlerforum.
FORMANN: Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang er valgt inn som leder for Bavarias internasjonale forhandlerforum.

Han leder Bavarias nye internasjonale forhandlerforum

Lars-Erik Solvang er mannen som står i front for alle Bavaria-forhandlere verden når det skal formidles ønsker og behov inn til ledelsen i Giebelstadt.

Med 100 forhandlere i over 50 land har Bavaria mye å holde styr på og mange hensyn å ta. Samarbeidet med de enkelte forhandlere har alltid vært viktig for utvikling av båtene. For å benytte seg av den erfaring og nærhet forhandlerkorpset har til sine kunder og deres ønsker og behov, har konsernet nå etablert et slagkraftig samarbeidsforum, «Bavaria Dealer Board». Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang er formann i gruppen.
Villige til å lytte
-Et slikt «Bavaria Dealer Board» er en bekreftelse på at konsernet er villig til å lytte til sine forhandlere, sier den nyvalgte lederen.
- Gjennom alle de år jeg har vært forhandler, har jeg selv benyttet enhver anledning til å påvirke for å få levert båter som er tilpasset det norske markedet. Et eksempel på det er å få båter med vinsj akter som standard. Alle båtbrukere i Norge som koser seg i naturhavner må ha det. Her har vi lykkes. I stedet for kostbar ettermontering i Norge, blir nå båtene som skal til mitt markedet utstyrt med aktervinsj, sier han.
Skal argumentere og formidle
-Mine kolleger i andre land kjenner sine markeder og de spesielle ønsker og behov som er der. Nå blir det min oppgave å formidle og argumentere for det direkte til Bavaria-ledelsen i Giebelstadt. Heldigvis opplever vi stor vilje til å tilpasse produktene de enkelte lands behov, sier den nye formannen i den verdensomspennende forhandlerorganisasjonen til Bavaria.

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

I dag lanserer BRP i USA sin neste store nyhet: Evinrude G2 i3 motorer. Det betyr at også Evinrudes 115 hester snart er på markedet i ny drakt og forbedret utgave.
FULL FART: Hurum Trebåtfestival er i gang, med spennende regattaer og mange arrangementer. Foto: Seilskøyteklubben Colin Archer
Årets utgave av Hurum Trebåtfestival ble en stor suksess, Den offisielle åpningen var fredag med salutt fra dampskipsbrygga og åpningstale av Askers ordfører Lene Conradi på festivalens utescene.
FLAUT: Nordmenn har opplevd mye flaut på sjøen, blant annet i møte med lovens lange arm. Foto: Amund Rich.Løken.
Kaste dreggen i en annen båt? Bli stoppet med for høy promille? Grunnstøte? Les mer om det flaueste nordmenn opplever i båt.
Candela har jobbet i fem år med sin båt som nå altså er klar for lansering.
Den el-drevne hydrofoilen fra Candela Speed Boat i Stockholm er nå klar for test av den første produksjonsmodellen.
En god ting kan ikke skrives for ofte og vi blir stadig spurt om rengjøring av den oppblåsbare. Derfor denne "ønskereprisen": Vi har gjennom årene prøvd «vanlige» vaskemidler på den oppblåsbare jolla uten hell, og fant ut at spesialmidler er det eneste som duger til denne jobben.
NØKLER: Veileder i Kirkens Bymisjon i Tønsberg, Henrik Larsen, fikk nøkler til båten fra Jørn Hennig i Vrengen Maritime. (Foto: Amund Rich. Løken).
-Vær så god, bruk båten hele sesongen. Vi spanderer også drivstoffet, sier Jørn Hennig i Vrengen Maritime. I dag stilte han en Pioner 15 med 20 hesters motor til Kirkens Bymisjon disposisjon i Tønsberg.
GUDMOR: Wenche Myhre stod for den høytidelige dåpen av RS «Odd Fellow III» FOTO: Redningsselskapet/Per S. Larsen
Det ble folkefest ved Honnørbrygga i hovedstaden da redningsskøyta «Odd Fellow III» ble ønsket hell og lykke i sin videre gjerning av gudmor Wenche Myhre.
Polarcirkel med elmotor og batteripakke.
I oktober 2018, skrev Båtmagasinet om gründeren Leiv Stavøstrand, som forlot oljebransjen for å satse på grønn elektrisk fremdrift av både yrkesbåter og fritidsbåter. Nå materialiserer satsingen til gründeren og Evoy seg.