Han leder Bavarias nye internasjonale forhandlerforum

50730787_391482958077097_7973971904488800256_n.jpg

FORMANN: Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang er valgt inn som leder for Bavarias internasjonale forhandlerforum.
FORMANN: Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang er valgt inn som leder for Bavarias internasjonale forhandlerforum.

Han leder Bavarias nye internasjonale forhandlerforum

Lars-Erik Solvang er mannen som står i front for alle Bavaria-forhandlere verden når det skal formidles ønsker og behov inn til ledelsen i Giebelstadt.

Med 100 forhandlere i over 50 land har Bavaria mye å holde styr på og mange hensyn å ta. Samarbeidet med de enkelte forhandlere har alltid vært viktig for utvikling av båtene. For å benytte seg av den erfaring og nærhet forhandlerkorpset har til sine kunder og deres ønsker og behov, har konsernet nå etablert et slagkraftig samarbeidsforum, «Bavaria Dealer Board». Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang er formann i gruppen.
Villige til å lytte
-Et slikt «Bavaria Dealer Board» er en bekreftelse på at konsernet er villig til å lytte til sine forhandlere, sier den nyvalgte lederen.
- Gjennom alle de år jeg har vært forhandler, har jeg selv benyttet enhver anledning til å påvirke for å få levert båter som er tilpasset det norske markedet. Et eksempel på det er å få båter med vinsj akter som standard. Alle båtbrukere i Norge som koser seg i naturhavner må ha det. Her har vi lykkes. I stedet for kostbar ettermontering i Norge, blir nå båtene som skal til mitt markedet utstyrt med aktervinsj, sier han.
Skal argumentere og formidle
-Mine kolleger i andre land kjenner sine markeder og de spesielle ønsker og behov som er der. Nå blir det min oppgave å formidle og argumentere for det direkte til Bavaria-ledelsen i Giebelstadt. Heldigvis opplever vi stor vilje til å tilpasse produktene de enkelte lands behov, sier den nye formannen i den verdensomspennende forhandlerorganisasjonen til Bavaria.

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Det er skumle tider for båter som ligger utpå. Spesielt de åpne eller delvis åpne som samler mye snø. Med meldinger om mildvær og frost om hverandre, er det all grunn til å ta en tur nedom havna med snøskuffa eller øsekaret.
SKYTER FART: Nordkapp Boats blir tilført markedskraft med Frydenbø Marine som ny hovedeier.
Frydenbø Marine og Nordkapp Boats har siden 2001 hatt et fruktbart samarbeid om produksjon og distribusjon av båt- og motor i Skandinavia. Nå rigger de seg for fremtiden med Frydenbø Marine som ny hovedeier.
«Den nye generasjonen styrhusbåter fra Askeladden er svært godt disponert. Det er sørget for løsninger der plassen utnyttes på de riktige stedene. Det gjør båten til en glimrende weekendbåt med et allsidig brukspotensiale.» Dette er kort hva redaktør Atle Knutsen konkluderer med etter å ha testet nyskapningen.
De fleste bilmodeller har det. Når bilen nærmer seg noe, piper det og blinker i alarmer. Nå lanseres et avansert system for båt og Båtmagasinet fikk det presentert på Düsseldorfmessen. Raymarine står bakSeaSense, men mye styres av FLIR-teknologi.
FORMANN: Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang er valgt inn som leder for Bavarias internasjonale forhandlerforum.
Lars-Erik Solvang er mannen som står i front for alle Bavaria-forhandlere verden når det skal formidles ønsker og behov inn til ledelsen i Giebelstadt.
HVOR ER BÅTEN MIN? Designer Espen Thorup skulle så gjerne vise oss European Powerboat of the Year, men Nordkappen er rett og slett ikke på messen i det hele tatt.
DÜSSELDORF: Nordkapp Noblesse 660 gikk helt til topps i European Powerboat of the Year 2019. Men hvor er vinnerbåten? I hvert fall ikke på messen.
GIGANT: Nesten 12,5 meter måler det nye flaggskipet fra Nimbus.
Nimbus har ikke ligget på latsiden det siste året. Nye modeller har kommet på løpende bånd, og nå er den foreløpige toppmodellen i serien med landstedbåter avduket: Nimbus T11 på hele 12 meters lengde.
STOR BLOKK - FÆRRE HESTER: Den mektige V8-motoren til Yamaha på 425 hk kommer nå i en mindre versjon på 375 hk.
Lillesøsteren til Yamaha’s heftige 425 hk V8 XTO ble i dag lansert under båtmessen BOOT i Düsseldorf i Tyskland. Den nye motoren på 375 hk er basert på samme plattform som 425-hesteren, men skal erstatte Yamahas eksisterende V8 på 350 hk.