Han leder Bavarias nye internasjonale forhandlerforum

50730787_391482958077097_7973971904488800256_n.jpg

FORMANN: Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang er valgt inn som leder for Bavarias internasjonale forhandlerforum.
FORMANN: Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang er valgt inn som leder for Bavarias internasjonale forhandlerforum.

Han leder Bavarias nye internasjonale forhandlerforum

Lars-Erik Solvang er mannen som står i front for alle Bavaria-forhandlere verden når det skal formidles ønsker og behov inn til ledelsen i Giebelstadt.

Med 100 forhandlere i over 50 land har Bavaria mye å holde styr på og mange hensyn å ta. Samarbeidet med de enkelte forhandlere har alltid vært viktig for utvikling av båtene. For å benytte seg av den erfaring og nærhet forhandlerkorpset har til sine kunder og deres ønsker og behov, har konsernet nå etablert et slagkraftig samarbeidsforum, «Bavaria Dealer Board». Den norske Bavaria-importøren Lars-Erik Solvang er formann i gruppen.
Villige til å lytte
-Et slikt «Bavaria Dealer Board» er en bekreftelse på at konsernet er villig til å lytte til sine forhandlere, sier den nyvalgte lederen.
- Gjennom alle de år jeg har vært forhandler, har jeg selv benyttet enhver anledning til å påvirke for å få levert båter som er tilpasset det norske markedet. Et eksempel på det er å få båter med vinsj akter som standard. Alle båtbrukere i Norge som koser seg i naturhavner må ha det. Her har vi lykkes. I stedet for kostbar ettermontering i Norge, blir nå båtene som skal til mitt markedet utstyrt med aktervinsj, sier han.
Skal argumentere og formidle
-Mine kolleger i andre land kjenner sine markeder og de spesielle ønsker og behov som er der. Nå blir det min oppgave å formidle og argumentere for det direkte til Bavaria-ledelsen i Giebelstadt. Heldigvis opplever vi stor vilje til å tilpasse produktene de enkelte lands behov, sier den nye formannen i den verdensomspennende forhandlerorganisasjonen til Bavaria.

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

OPPLEVELSE: Snekkeskipper Roy Olsen står til rors i sin Polar 770 i det de passerer Eiffeltårnet i Paris. Foto: Privat.
Husker du pensjonistparet som dro ut fra Tjøme i en Polar 770 med Paris som mål? Etter mange etapper på Europas vannveier er de endelig fremme.
SAMMEN: Loxkel med Tohatsu slår seg sammen med Kellox og Honda.
Selskapene AS Kellox og Loxkel AS slår seg sammen til ett selskap.
ASKELADDEN P92 SUV er på plass på "Båter i sjøen".
Askeladden lanserer den lukkede styrhusbåten P92 SUV, og slår med det sammen to ulike målgrupper i én og samme båt. Du kan se den på «Båter i sjøen». Se bildene og les mer på www.batmagasinet.no.
Over 300 store og små båter ligger til kai på Aker Brygge. Noen er kuriøse. Andre store og dyre. Noen har verdenspremiere. – og noen har vi sett før. Allerede første dag melder flere importører og forhandlere om godt salg.
VERDENSPREMIERE: Sunseeker lanserer sin nye Hawk 38 på "Båter i Sjøen".
På Skandinavias største flytende båtmesse på Aker Brygge har det aldri vært utstilt så mange store eksklusive båter som i år. Luksusprodusenten Sunseeker dropper Cannes Yachting Festival og legger premieren på sin nyhet Hawk 38 sin til Båter i Sjøen i Oslo som åpner torsdag.
TRANGT: I år blir det trangt om plassen på "Båter i sjøen", sier Leif Bergaas i Norboat. Foto: Norboat.
– Vi skulle gjerne hatt mer plass, for i år blir det smekkfullt, sier Leif Bergaas, daglig leder i Norboat – Båtbransjeforbundet i Norge. Torsdag åpner Skandinavias største båtmesse på Aker Brygge i Oslo.
«MINI RESCUE»: Den nye båten X-27 SUV har likhetstrekk med storebror P 42, som også er i tjeneste i Redningsselskapets Staff-klasser.
Den ligger i fresen i dag, men vil etter planen være sjøklar ved juletider, Hydolifts nye X-27 SUV. Genene er ikke til å ta feil av her, båten har tydelige likhetstrekk med P42 som blant annet Redningsselskapet har i tjeneste i sin Staff-klasse.
Informasjons- og holdningskampanjer står i kø fremover...
Fra vår observasjonspost her på akterdekket har vi denne sommeren byttet ut lett sommerkrim med agurknytt og seriøse rapporter om båtfolkets utfordringer på sjøen.