Greenline med el-påhengere inni

IMG_1442.jpg

Lekker salongversjon.
Lekker salongversjon.

Greenline med el-påhengere inni

Delvis innbygde påhengere er utgangspunktet for de nye «Neo»-modellene til Greenline, som fortsetter sin linje med å utvikle miljøvennlige motorbåter. Denne gangen med den elegante skapningen «NEO».

Lengde, bredde og andre vitale data er ikke oppgitt enda, men det er driftssystemet som er spennende. Neo eDrive blir utstyrt med doble 80 hk. Torquedo Deep Blue elektriske påhengene og doble 30,5 Kva (totalt 61 Kwh) høyeffektive lithium batterier.

    Dette vil gi en rekkevidde på 40 nautiske mil i seks knops økonomifart. På full «gass» snakker vi om 16 knop og en rekkevidde på 20 nautiske mil. Du kan få levert båten med elektrisk «reservetank».

    For deg som likevel sverger til «ekte planingsfart» rundt 40 knop, kan Neo leveres med doble bensinpåhengere, som ifølge Greenline skal gi marsjfart på 36 knop og toppfart på 42 knop.

Skrog som skal fungere bra fra seks til 42 knop er jo spennende i seg seg selv.

Ytterligere opplysninger med tegninger o.s.v.: https://www.greenlinehybrid.si/yacht/greenline-neo/

 

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

SOLGT: John Magne Hestnes(t.h.) og Arild Risholm i ProNav fortsetter i ProNavs ledelse selv om selskapet er solgt til Japan. Foto: Gunnar Kvassheim, Dalane Tidende.
ProNav og Japan Radio Company har hatt et samarbeid i langt over 20 år. Nå er Egersundselskapet solgt til sin japanske samarbeidspartner.
Den nye Grandezza 37 CA blir presentert på båtmessen i Helsingfors som åpner den 16. august. Den mektige langturbåten med bakvegg er skreddersydd for det nordiske markedet.
Du kjenner kanskje systemet fra sykkelstativer. Nå er systemet konvertert til påhengeren og løser et til tider trasig transportproblem.
Systemet til ZF ble presentert som et konsept for noen måneder siden og ryktene går nå om at kombinasjonen strak aksel og kontraroterende propeller under testing på ukjent fartøy på ukjent sted.
Skilsø 39 med flybridge har alt i seg for å bli en moderne, men likevel tidløs klassiker. Du finner nok rimeligere båter i klassen, men tenk over at norskbygde båters kvalitet i regelen er god nok for resten av verden, mens det motsatte ikke alltid er tilfelle.
Foto: Instagram/Knut Erik Haaheim
Den norske og anerkjente superyachtdesigneren Espen Øino står bak linjene og Ulstein Verft har bygd sin første syperyacht.
Du kan se denne nye Ibiza-kombinasjonen av daycruiser og «bakveggbåt» på messa «Båter i sjøen», 6.- 9. september.
Princess nye R35 (R=revolusjon) blir en orgie ev luksus, karbonfiber og trykknappstyrte sjøegenskaper basert på gyrostyrte foiler.