Fransk finesse for 11

Skjermbilde 2019-01-09 kl. 10.25.54.png

Uteplassen er absolutt sosial og flott for badende solskinnelskere.
Uteplassen er absolutt sosial og flott for badende solskinnelskere.

Fransk finesse for 11

Nye Beneteau Flyer 10 er bygd for solskinn, fart og hygge for opptil 11, men er langt fra dum som feriebåt for fire. Franskmennene kaster seg på påhengertrenden, så får fremtiden vise om dette er fremtiden, også for turbåtfolket.

Båten vises for første gang på Düsseldorfmessa i januar, og legger seg i segmentet der det begynner å bli vanskelig å kalle båten dagbåt eller turbåt. Båten er ment for siolskinnsmarkedet, men har nær sagt alle fasliteter som kreves for en turbåt.

Sovelugaren
Sovelugaren

Fransk finesse

Båten har utgang til soldekket på babord side og dette blir en uvanlig form for «walkaround» og «bowrider» når forholdene tillater soling på dekk. Det er overnattingsmuligheter for fire og ikke minst: Fire gode seter i fartsretningen.

    For deg som vil ha tak over, kan det levers en T-formet topp eller biminitopp. Bysseseksjonen på styrbord side har kjøl, to bluss koker, oppvaskkum, oppbevaring og en liten arbeidsplass.

 

Data:

Lengde:            9,95 m

Bredde:            3,35 m

Vekt (m.motorer:     5,2 tonn (tomme tanker)

Drivstoff:            2 x 400 l

Ferskvann:        160 l

CE-kategori:        B8/C11

Maks motor:         2x350 hk.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Beslutningen om å beholde den nåværende grensen er i tråd med transport- og kommunikasjonskomiteens innstilling, og kom fram i Stortingsmøtet tirsdag, melder NTB.
Med en motorvekt på 6,5 kg og en batteripakke på 2,8 kg er EP Carry både lett å hanskes med og grei å stue bort. Lettest på markedet, hevder produsenten.
Her ser du den asymetriske løsningen med gangvei til soldekket forut.
Nye Beneteau Flyer 10 er bygd for solskinn, fart og hygge for opptil 11, men er langt fra dum som feriebåt for fire. Franskmennene kaster seg på påhengertrenden, så får fremtiden vise om dette er fremtiden, også for turbåtfolket.
Den nye allværsbåten, «Sting 600 PRO HT», vises for første gang på messen «Dra til sjøs» i Bergen/Sotra. Innendørsmessen vil bli avholdt i Straume Idrettspark 31. januar til 3. februar 2019.
Petter Andre Søreng, er leder for fritidsbåtseksjonen i Sjøfartsdirektoratet. (Foto: Torbein K.Gamst/Sjøfartsdirektoratet)
I 2018 registrerte Sjøfartsdirektoratet 23 omkomne ved bruk av fritidsfartøy i norsk farvann. Dette er seks færre enn i 2017, og det laveste tallet siden 2001, melder direktoratet på sine nettsider.
Her blir Nathan Rogers tatt ombord i RNLI-skøyta etter å ha bli slept "hjem" etter egen båt i 4,3 nautiske mil i iskalt vann i en time
Ferdig med dagens fiske satte Nathan Rogers kurs på autopiloten mot hjemmehavna, tok av redningsvesten og skulle flytte kraftblokka da en sjø sendte ham overbord. Han ble slept etter båten de drøye 4,3 nautiske milene til hjemmehavna og overlevde.
HUNDVÅG: Ulsnes Båt holder til i samme lokaler som bruktbåt- og servicepartner Shift Marine AS i Ulsnesveien 44 på Hundvåg.
BAVARIA styrker sin posisjon i Stavanger. Ulsnes Båt AS er ny forhandler, med investor Knut Tveit i spissen.
Hos ekspertisen blir en prosents forbedring på propelleffekt sett på som en kraftig forbedring. Sharrow propellens tester viser effektforbedringer på 9 - 15 prosent.