Flere finner på aluminium

Amt alu oppslag.jpg

NYHET: Finske AMT lanserer sin første båt med aluminiumsskrog, AMT 175 BR.
NYHET: Finske AMT lanserer sin første båt med aluminiumsskrog, AMT 175 BR.

Flere finner på aluminium

Nå finnes det knapt en finsk båtprodusent som ikke kan tilby sine modeller i aluminiumversjon også. Neste sesong er finske AMT klare med sin første båt i aluminium

AMT 175 BR vises for første gang på båtmessen i Helsingfors i februar 2018.
Det nye aluminiumskroget er produsert av Juha Snell Oy, som også produserer Faster fritids- og arbeidsbåter. Den nye modellen får glassfiber dekk og for øvrig samme utrustning som AMT 175 BR.
– Hensikten med de to ulike skrogene, er å gi forbrukerne større valgmuligheter. Samarbeidet med Faster er vi virkelig godt fornøyd med. Sluttresultatet er blitt akkurat så bra som vi håpet på, sier daglig leder Mikael Winquist i AMT-Veneet Oy.

-En stilig, stillegående og praktisk fritidsbåt som er trygg, morsom å kjøre og gir et bekymringsfritt båtliv, sier salgs- og markedssjef hos den norske importøren Kellox, Finn Høge.

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Her trykker toppledelsen i Bavaria på restart-knappen når det første skroget ble tatt ut av forma i produksjonslinjen. (Foto: Bavaria Yachts)
Bavaria Yachts sine båter skal igjen produseres 100 prosent i Tyskland, og skal bære kvalitetsbetegnelsen «Made in Gibestadt», melder bransjebladet Boatingindustry.
I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099 (bildet), en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
Det satses seriøst på elektrisk fremdrift for mellomstore og raske båter fra 20 til 30 fots lengde i pionerbedriften Evoy AS i Florø. I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099, en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
MICORE: Svenske Micore er tilbake i Norge - nå med Honda eller Tohasu på hekken.
Den svenske båtprodusenten Micore vil tilbake på det norske markedet. Det er nå innledet et distribusjonssamarbeid, der Micore står for levering av båter og Kellox/Loxkel motorer fra Honda og Tohatsu.
Formene til "storsjarken" bygges på Sri lanka
Erling Viksund har bygget over 1000 sjarker og et stort antall fritidsbåter. Han kjent på både god medvind og hard motvind, men nekter å gi opp. I en alder av 80, er han i gang igjen.
Diskret og harmonisk «råtass»
Egil Ranvig, Hydrolift-grunder og sjef/designer/konstruktør av Cormate-båtene, er en av de få helnorske båtprodusentene som får den internasjonale fiffen til å heve på øyenbrynene. Nå har han gjort det igjen.
Er du ute etter de absolutt siste tiendedels knopene på topp, kan det hende du kan finne dem med Livorsis steppede trimplan, som er konstruert for å oppnå mindre våt flate og redusert vannmotstand i de høye hastighetene.
FISKESCOOTER: Sea-Doo Pro Fish er designet for hobbyfiskeren.
Vannscooter bare et leketøy? Slett ikke. Nå kommer den nye generasjonen fra Sea-Doo som har opplevelse og enda større nytte i fokus. Nyheten Fish Pro er konstruert for hobbyfiskeren, men den kan utmerket brukes til mer.
Obligatorisk fritidsbåtregister skal utredes sammen med evaluering av returordning for kasserte fritidsbåter.