Ferske Anytec-nyheter

IMG_6261.jpg

A23 med den nye Targamasten
A23 med den nye Targamasten

Ferske Anytec-nyheter

Vi har tatt de første bildene av Anytecs to nye A23 og A27. Modellene ble presentert for forhandlerne forleden.

Båtmagasinets Lars-Åke Redéen fotograferte båtene hos en forhandler og han mener at dette vil bli to storselgere, ikke minst den store A27, som imponerer med et enormt bruksvolum og en skikkelig badeplattform. En annen nyhet er de nye «Targamastene» som erstatter den ikke alltid polulære Targabøylene. Smart er også kelesjeløsningen som greit gjør at kalesjen greit slås ned i eget rom akterut. Sittekomforten for fører og passesejer er støtdempet. Bra!

    A27 skal være godkjent for 400 hk.

 

Data Anytec A23

Lengde:                                   6,83 m

Bredde:                                    2,32 m

Vekt uten motor:                     1 226 kg

Max motorstyrke:                    225 hk                         

Tankvolum:                             200 liter

 

 

Fakta Anytec A27

Lengde:                                   8,41 m

Bredde:                                    2,55 m

Vekt uten motor:                     1 681 kg

Max motorstyrke:                     400 hk

Fartsområde:                          35–55 knop

Tankvolum:                             390 liter

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

SOLGT: John Magne Hestnes(t.h.) og Arild Risholm i ProNav fortsetter i ProNavs ledelse selv om selskapet er solgt til Japan. Foto: Gunnar Kvassheim, Dalane Tidende.
ProNav og Japan Radio Company har hatt et samarbeid i langt over 20 år. Nå er Egersundselskapet solgt til sin japanske samarbeidspartner.
Den nye Grandezza 37 CA blir presentert på båtmessen i Helsingfors som åpner den 16. august. Den mektige langturbåten med bakvegg er skreddersydd for det nordiske markedet.
Du kjenner kanskje systemet fra sykkelstativer. Nå er systemet konvertert til påhengeren og løser et til tider trasig transportproblem.
Systemet til ZF ble presentert som et konsept for noen måneder siden og ryktene går nå om at kombinasjonen strak aksel og kontraroterende propeller under testing på ukjent fartøy på ukjent sted.
Skilsø 39 med flybridge har alt i seg for å bli en moderne, men likevel tidløs klassiker. Du finner nok rimeligere båter i klassen, men tenk over at norskbygde båters kvalitet i regelen er god nok for resten av verden, mens det motsatte ikke alltid er tilfelle.
Foto: Instagram/Knut Erik Haaheim
Den norske og anerkjente superyachtdesigneren Espen Øino står bak linjene og Ulstein Verft har bygd sin første syperyacht.
Du kan se denne nye Ibiza-kombinasjonen av daycruiser og «bakveggbåt» på messa «Båter i sjøen», 6.- 9. september.
Princess nye R35 (R=revolusjon) blir en orgie ev luksus, karbonfiber og trykknappstyrte sjøegenskaper basert på gyrostyrte foiler.