Ferske Anytec-nyheter

IMG_6261.jpg

A23 med den nye Targamasten
A23 med den nye Targamasten

Ferske Anytec-nyheter

Vi har tatt de første bildene av Anytecs to nye A23 og A27. Modellene ble presentert for forhandlerne forleden.

Båtmagasinets Lars-Åke Redéen fotograferte båtene hos en forhandler og han mener at dette vil bli to storselgere, ikke minst den store A27, som imponerer med et enormt bruksvolum og en skikkelig badeplattform. En annen nyhet er de nye «Targamastene» som erstatter den ikke alltid polulære Targabøylene. Smart er også kelesjeløsningen som greit gjør at kalesjen greit slås ned i eget rom akterut. Sittekomforten for fører og passesejer er støtdempet. Bra!

    A27 skal være godkjent for 400 hk.

 

Data Anytec A23

Lengde:                                   6,83 m

Bredde:                                    2,32 m

Vekt uten motor:                     1 226 kg

Max motorstyrke:                    225 hk                         

Tankvolum:                             200 liter

 

 

Fakta Anytec A27

Lengde:                                   8,41 m

Bredde:                                    2,55 m

Vekt uten motor:                     1 681 kg

Max motorstyrke:                     400 hk

Fartsområde:                          35–55 knop

Tankvolum:                             390 liter

 

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

Yachtgiganten Ferretti har allerede underlagt seg Pershing, Itama, Mochi Craft, Riva, CRN and Custom Line. Nå er designgiganten Wally innlemmet i familien.
Beslutningen om å beholde den nåværende grensen er i tråd med transport- og kommunikasjonskomiteens innstilling, og kom fram i Stortingsmøtet tirsdag, melder NTB.
Med en motorvekt på 6,5 kg og en batteripakke på 2,8 kg er EP Carry både lett å hanskes med og grei å stue bort. Lettest på markedet, hevder produsenten.
Her ser du den asymetriske løsningen med gangvei til soldekket forut.
Nye Beneteau Flyer 10 er bygd for solskinn, fart og hygge for opptil 11, men er langt fra dum som feriebåt for fire. Franskmennene kaster seg på påhengertrenden, så får fremtiden vise om dette er fremtiden, også for turbåtfolket.
Den nye allværsbåten, «Sting 600 PRO HT», vises for første gang på messen «Dra til sjøs» i Bergen/Sotra. Innendørsmessen vil bli avholdt i Straume Idrettspark 31. januar til 3. februar 2019.
Petter Andre Søreng, er leder for fritidsbåtseksjonen i Sjøfartsdirektoratet. (Foto: Torbein K.Gamst/Sjøfartsdirektoratet)
I 2018 registrerte Sjøfartsdirektoratet 23 omkomne ved bruk av fritidsfartøy i norsk farvann. Dette er seks færre enn i 2017, og det laveste tallet siden 2001, melder direktoratet på sine nettsider.
Her blir Nathan Rogers tatt ombord i RNLI-skøyta etter å ha bli slept "hjem" etter egen båt i 4,3 nautiske mil i iskalt vann i en time
Ferdig med dagens fiske satte Nathan Rogers kurs på autopiloten mot hjemmehavna, tok av redningsvesten og skulle flytte kraftblokka da en sjø sendte ham overbord. Han ble slept etter båten de drøye 4,3 nautiske milene til hjemmehavna og overlevde.
HUNDVÅG: Ulsnes Båt holder til i samme lokaler som bruktbåt- og servicepartner Shift Marine AS i Ulsnesveien 44 på Hundvåg.
BAVARIA styrker sin posisjon i Stavanger. Ulsnes Båt AS er ny forhandler, med investor Knut Tveit i spissen.