Båtbyggerkjempen er i gang igjen

Skjermbilde 2018-10-04 kl. 12.41.33.png

V870 skal bygges i tre versjoner.
V870 skal bygges i tre versjoner.

Båtbyggerkjempen er i gang igjen

Erling Viksund har bygget over 1000 sjarker og et stort antall fritidsbåter. Han kjent på både god medvind og hard motvind, men nekter å gi opp. I en alder av 80, er han i gang igjen.

I tett samarbeid med sønnen Jostein, som bygger båter på Sri Lanka, satses det på yrkesbåt og sjarksiden, men kjenner vi Erling rett, kommer det modeller som vil tiltale både det semiproffe markedet og også båter til ren lyst.

    Av de store sjarkene skal det bygges bygge to båter i 2019. Fra 2020 blir serieproduksjonen iverksatt på Herdla på Askøy, men formene bygges av Jostein Viksund båtbyggeri på Sri Lanka

    Erling Viskund har aldri vært kjent for falsk beskjedenhet og skriver på Facebook-sidene til E. Viksunds Båtbyggeri: «Formbyggingen til våre nye Supersjarker(!) 1065 / 1295 skrider frem og snart kan vi vise et kunsthåndverk av en båt med fremragende sjødyktighet og overlegen lasteevne. Den første skal til Russenes i Finnmark.»

    E. Viksunds båtbyggeri har også overtatt produksjon og markedsføring av Kloster Patrol 32 og Kloster Patrol 36.

Stikkord: 

De siste sakene på Båtmagasinet: 

I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099 (bildet), en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
Det satses seriøst på elektrisk fremdrift for mellomstore og raske båter fra 20 til 30 fots lengde i pionerbedriften Evoy AS i Florø. I Norge er Selfa med sin Selfa Arctic el-max 1099, en av de få som seriøst har satset på hel el-drift i det aktuelle størrelsesområdet.
MICORE: Svenske Micore er tilbake i Norge - nå med Honda eller Tohasu på hekken.
Den svenske båtprodusenten Micore vil tilbake på det norske markedet. Det er nå innledet et distribusjonssamarbeid, der Micore står for levering av båter og Kellox/Loxkel motorer fra Honda og Tohatsu.
Formene til "storsjarken" bygges på Sri lanka
Erling Viksund har bygget over 1000 sjarker og et stort antall fritidsbåter. Han kjent på både god medvind og hard motvind, men nekter å gi opp. I en alder av 80, er han i gang igjen.
Diskret og harmonisk «råtass»
Egil Ranvig, Hydrolift-grunder og sjef/designer/konstruktør av Cormate-båtene, er en av de få helnorske båtprodusentene som får den internasjonale fiffen til å heve på øyenbrynene. Nå har han gjort det igjen.
Er du ute etter de absolutt siste tiendedels knopene på topp, kan det hende du kan finne dem med Livorsis steppede trimplan, som er konstruert for å oppnå mindre våt flate og redusert vannmotstand i de høye hastighetene.
FISKESCOOTER: Sea-Doo Pro Fish er designet for hobbyfiskeren.
Vannscooter bare et leketøy? Slett ikke. Nå kommer den nye generasjonen fra Sea-Doo som har opplevelse og enda større nytte i fokus. Nyheten Fish Pro er konstruert for hobbyfiskeren, men den kan utmerket brukes til mer.
Obligatorisk fritidsbåtregister skal utredes sammen med evaluering av returordning for kasserte fritidsbåter.
FLAGGSKIPET: Yamarin 88 DC er den nye stoltheten fra finske Yamarin.
De nye Yamarin-modellene 88 DC og 63 BR er utstyrt med det nye Yamarin Q-infotainmentsystem. En avansert pekeskjerm som kombinerer elektroniske kart, kjørecomputer og underholdningssystemet.